Πέμπτη, 21 Ιουνίου 2007

New York Waiting


Ένα ερωτικό σονέτο από τη Σουηδία,
γυρισμένο στην καρδιά της Νέας Υόρκης

Από την
Πέμπτη 28 Ιουνίου 2007
στους κινηματογράφους
ΖΕΦΥΡΟΣ
(Τρώων 36 Θησείο) τηλ 2103462677
ΕΚΡΑΝ
( Ζ.Πηγής & Αγαθίου) τηλ 2106461895
Ο αθεράπευτα ρομαντικός Σίντνεϊ προσκαλεί με αεροπορικό εισιτήριο το μεγάλο του έρωτα που ζει στην άλλη άκρη του κόσμου να τον συναντήσει στην κορυφή του Εμπάιρ Στέιτ Μπίλντινγκ. Περιμένοντας στην απόλυτη μητρόπολη της εποχής μας, όπου υπάρχουν τα πάντα και όλα είναι πιθανά, θα γνωρίσει την Έιμι, που ζει το δικό της ερωτικό δράμα. Οι δυο τους θα ερωτευτούν τόσο καραυνοβόλα, ώστε μέσα στις επόμενες ώρες που θα περάσουν μαζί, θα έχουν ξεδιπλώσει κάθε πτυχή των πιο εσωτερικών τους σκέψεων περί ζωής, περί έρωτος και άλλων δαιμονίων.

Το στόρι μπορεί να φέρνει το μυαλό άλλες ταινίες όπως το Πριν το Ξημέρωμα, το Μεγάλε μου ‘Ερωτα, ακόμα και το Άγρυπνος στο Σηάτλ. Η αλήθεια είναι όμως πως όσες φορές και να αφηγηθεί κάποιος αυτήν την ωραιότερη ιστορία του κόσμου, το “boy meets girl”, πάντα θα φαίνεται καινούρια, και πάντα μπορεί να έχει κάτι διαφορετικό να πει. Στην περίπτωσή μας, η γλυκιά κινηματογράφηση της μεγαλούπολης ως πεδίου δράσης και οι εξαιρετικά καλογραμμένοι διάλογοι μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών μπορούν να βάλουν την ταινία στο πάνθεον των ταινιών που απαντούν με γνήσιο ρομαντισμό στην επίθεση στο ground zero των σύγχρονων ερωτικών σχέσεων.

Dead man's shoes


απο την
Πέμπτη 14 Ιουνίου 2007
στους κινηματογραφους
Αθηνα:
Σινε Ψυρρη
( Σαρρή 40-40 τηλ 210-3247234)
Αθήνα:
Εκραν
( Z.Πηγης & Αγαθίου Νεάπολη τηλ 210-6461895)
Θεσσαλονικη :
Ελληνις
(Πλατεία ΧΑΝΘ -ΔΕΘ)
«Ο Θεός θα τους συγχωρήσει. Θα τους συγχωρήσει και θα τους αφήσει να πάνε στον Παράδεισο. Δεν μπορώ να ζήσω γνωρίζοντας αυτό», μονολογεί στα σκοτεινά ο Ρίτσαρντ, και ως άλλος άγγελος-αξολοθρευτής βουτά αποφασιστικά τα χέρια του στο αίμα.
Ένα φάντασμα από το παρελθόν, ο αδύναμος Άντονυ, ένας εκδικητής του παρόντος, ο αμείλικτος Ρίτσαρντ και μια ομάδα ναρκομανών μικροκακοποιών με ένα ένοχο μυστικό. Να οι τρεις άξονες που συνθέτουν αυτό το τραγικό τρίγωνο ύβρεως-τιμωρίας-κάθαρσης. Και τα χέρια όλων, βαμμένα με αίμα. Είτε για παιχνίδι, είτε από φόβο, είτε από αδυναμία αντίδρασης, είτε για εκδίκηση, είναι όλοι συνένοχοι σε ένα φαύλο κύκλο που ξεκινά με αίμα και δεν μπορεί να κλείσει παρά μόνο με τον ίδιο τρόπο.
Όλα άρχισαν με μερικά επικίνδυνα «παιχνίδια» εις βάρος του αγαθού και διανοητικά καθυστερημένου Άντονυ. Παιχνίδια που μετεξελίχθηκαν σε βασανιστήρια με τραγικά αποτελέσματα, και που φέρνουν, χρόνια μετά, τον αδεφό του, τον απόστρατο Ρίτσαρντ, στη θέση του εκδικητή. Δεν έχει σημασία ο τρόπος, σημασία έχει το αποτέλεσμα. Ο θάνατος είναι η μόνη τιμωρία. Και θα επιτευχθεί με κάθε μέσο, μέχρι το τέλος. Λιτές γραμμές, απλά μέσα, καθαρή γραφή μα ένα σύνθετο τελικά αποτέλεσμα, με ένα συγκλονιστικά τραγικό τελειωτικό χτύπημα, που αφήνει τον κύκλο ημιτελή και το αίμα να στάζει από χέρια που τρέμουν από τύψεις και συνενοχή.
Το φάντασμα μπορεί να εξιλεώθηκε από το αίμα, μα τα παπούτσια του νεκρού δε θα ξαναφορεθούν ποτέ. Και οι τύψεις θα παραμείνουν, βαραίνοντας τους αδύναμους ώμους του τελευταίου επιζώντα, του μόνου που δεν κατάφερε να πεθάνει..

Seven Films