Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2009

ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

ΑΝΩΝΥΜΗ- ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ


Site: http://www.anonyma.film.de/
Βασισμένη στο βιβλίο Anonyma-Eine frau in Berlin που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ

Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2009

H Seven Films στην Berlinale 2009

Gigante

Uruguay, Germany, Argentina, Netherlands, 2008, 84 min
Director: Adrián Biniez
Cast: Horacio Camandulle, Leonor Svarcas, Néstor Guzzini, Federico García, Fabiana Charlo, Ernesto Liotti, Diego Artucio, Carlos Maria Lissardy
Section: Competition

Storm

Germany, Denmark, Netherlands, 2009, 110 min
Director: Hans-Christian Schmid
Cast: Kerry Fox, Anamaria Marinca, Stephen Dillane, Rolf Lassgård
Section: Competition

The Yes Men Fix The World

USA, 2009, 85 min
Director: Mike Bonanno, Andy Bichlbaum, Kurt Engfehr
Section: Panorama Dokumente

Lille Soldat

Kleiner SoldatDenmark, 2008,
100 min
Director: Annette K. Olesen
Cast: Trine Dyrholm, Finn Nielsen, Lorna Brown, Rasmus Botoft, Jens Jørgen Spottag
Section: Competition
Mammoth

Sweden, Germany, Denmark, 2009, 120 min
Director: Lukas Moodysson
Cast: Gael García Bernal, Michelle Williams, Sophie Nyweide, Tom McCarthy, Marife Necesito
Section: Competition

Όλα τα βραβεία της 59ης διοργάνωσης μπορείτε να τα δείτε πατώντας πάνω στο
εδώ.

Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2009

Μιά Ιστορία μέ θέμα την Αγάπη του Ολε Μπόρνενταλ




ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ
Kærlighed på film
(JUST ANOTHER LOVE STORY)



Σκηνοθεσία: Ole Bornedal
Σενάριο: Ole Bornedal
Φωτογραφία: Dan Laustsen
Μουσική: Joachim Holbek
Παίζουν: Anders W. Berthelsen, Rebecka Hemse, Nikolaj Lie Kaas, Charlotte Fich, Dejan Cukic
Έτος παραγωγής: 2007
Χώρα παραγωγής: Δανία
Γλώσσα: Δανέζικα
Διάρκεια: 100’

Υπόθεση
Μια γυναίκα με απώλεια μνήμης.
Ένας άντρας που θέλει να ξεχάσει τη βαρετή ζωή του.
Ένας άλλος, επικίνδυνος άντρας από το παρελθόν.
Μια γυναίκα που θέλει να κρατήσει τον άντρα που αγαπάει.
Ναι είναι μια ακόμη ιστορία με θέμα την αγάπη,
η μήπως πάλι όχι;
Ο Ιωνάς δουλεύει ως φωτογράφος που... «απαθανατίζει» νεκρά σώματα στον τόπο του εγκλήματος. Ζει με την γυναίκα του και τα δυο του παιδιά- ήσυχα, αλλά πληκτικά. Τη μέρα που εμπλέκεται σε ένα δυστύχημα με το αμάξι του, όλα αλλάζουν. Η Τζούλια, η νεαρή γυναίκα που τραυματίζει, νοσηλεύεται με μερική απώλεια όρασης και μνήμης. Για να την επισκεφθεί στο νοσοκομείο, θα δηλώσει στη ρεσεψιόν πως είναι ο φίλος της. Το πρόβλημα είναι πως και η οικογένεια της κοπέλας τον περνά γι’ αυτόν τον άνδρα με το όνομα «Σεμπάστιαν» που κανείς ποτέ δεν γνώρισε, καθώς γνωρίστηκε με την Τζούλια σε ένα ταξίδι της στο Βιετνάμ. Ο Ιωνάς το σκέφτεται μια στιγμή και δέχεται να παίξει το παιχνίδι, τόσο από αμηχανία, όσο και γιατί έχει αρχίσει να ερωτεύεται…Μετά από τη σπασμωδική του αυτή απόφαση, όμως, δεν υπάρχει επιστροφή. Το εφιαλτικό παρελθόν της Τζούλια θα τον ρουφήξει μια για πάντα, σαν δίνη, με απρόβλεπτα αποτελέσματα για όλους

Λίγα λόγια με αφορμή την ταινία:
Αν ο έρωτας προϋποθέτει την απώλεια της ταυτότητάς σου,
αν ο έρωτας προκαλεί την απώλεια μνήμης και την εξιδανίκευση του παρόντος,
αν ο έρωτας σε καθηλώνει στο… κρεββάτι,
αν ο έρωτας είναι τυφλός,
αν ο έρωτας είναι ένα παιχνίδι ρόλων,
αν ο έρωτας είναι απερίσκεπτος και ριψοκίνδυνος,
τότε η ιστορία του Ιωνά, της Τζούλια, του Σεμπάστιαν, αλλά και της γυναίκας του Ιωνά, της Μέττε, δεν είναι μια ακόμη ιστορία με θέμα την αγάπη. Αγκαλιάζοντας όλα αυτά τα στοιχεία, είναι η ίδια η ιστορία της παθογένειας του Ερωτα!
Ο Δανός σκηνοθέτης Ole Bornedal, (Nightwatch) αναπτύσσει με όρους ψυχολογικού θρίλερ την ιστορία ενός άντρα που θέλει να αλλάξει τη ζωή του και βρίσκει στον έρωτα, όχι απαραίτητα το νόημα, αλλά μια έξοδο κινδύνου, έναν τρόπο διαφυγής. Σαν τον Ιωνά (Jonas), που μπαίνει στην κοιλιά του κήτους, έτσι κι ο ήρωας μπαίνει μέσα στην ρομαντική ιστορία που έχει πλάσει στη φαντασία του, για να επιβιώσει όπως το θέλει αυτός. Το αντικείμενο του πόθου του είναι με τη σειρά του ανήμπορο να ζήσει δίχως τη βοήθεια κάποιου, τουλάχιστον μετά το ατύχημα. Η Τζούλια χάνει τη μνήμη της, σαν αυτό να είναι αυτόματη άμυνα του οργανισμού της απέναντι στη φρίκη του παρελθόντος. Ο Ιωνάς κατασκευάζει τεχνητές μνήμες για τους αντίστοιχους λόγους. Το παιδί που θα συλλάβουν σε μια στιγμή πάθους, θα είναι καρπός της ίδιας αγωνίας. Αντίστοιχα, και η απόφαση του Ιωνά, να αλλάξει ταυτότητα, δεν ήταν παρά απόφαση της μιας στιγμής, αλλά θα την κουβαλά μέσα του για καιρό και καθορίζει την επόμενη ζωή του. Δεν είναι τυχαίο που δουλεύει ως φωτογράφος που απαθανατίζει τα ήδη νεκρά θύματα δολοφονιών. Δεν θα μπορέσει να αναγνωρίσει την αλήθεια γυμνή, ούτε να σώσει τον εαυτό του από την σκηνή του εγκλήματος (κάτι που δηλώνεται από την αρχική σεκάνς της ταινίας,) αλλά θα καταφέρει να συλλάβει την αποφασιστική στιγμή που θα αλλάξει τη ζωή του.
Γεμάτη συμβολισμούς και μεταφορές, η κάμερα του σκηνοθέτη ελίσσεται από τον έναν χαρακτήρα στον άλλο, μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους -και τη συμπάθειά του θεατή. Η φωτογραφία σε ψυχρά χρώματα εντείνει την αίσθηση της αποξένωσης των προσώπων και τονίζει τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος μιας σκανδιναβικής πόλης. Τα πλάνα μεσαία στην πλειοψηφία τους, φέρνουν το θεατή σε κοντινή απόσταση, αλλά με το διάκενο που χρειάζεται για να μπορεί να παρατηρεί. Ο ήχος, δουλεμένος λεπτά, προοικονομεί ομαλά την κάθε επόμενη σκηνή, όσο και αν αυτές οδηγούν από τη μία ανατροπή στην άλλη.
Ένα υπερστυλιζαρισμένο δράμα, περίτεχνο στην δομή του και την ανάπτυξη των χαρακτήρων, που αγγίζει την πεμπτουσία του κινηματογράφου (την Μνήμη – το “κύριο όνομα των θλίψεων”) αλλά και την ανάγκη υπαρξής του- το να φιλοξενεί τις ιστορίες μας, γιατί ούτε οι ζωές, ούτε οι έρωτές μας υπάρχουν, αν δεν υπάρχει κάποιος να τις αφηγείται…
Βραβεία- Συμμετοχές
Bodil Awards 2008:
Best Cinematography Winner
Best Supporting Actress Winner
Robert Festival 2008:
Best Cinematography Winner
Best Editor Winner
Best Actor Nomination
Best Director Nomination
Sundance Film Festival 2008
Grand Jury Prize Nomination

Κριτική
Είναι κάτι σπουδαιότερο από ένα κλασικό φιλμ νουάρ. Είναι μια μοντέρνα ματιά πάνω στην ανθρώπινη τραγωδία
(Variety)

Μια εξαιρετική σπουδή, επάνω στην ανθρώπινη αδυναμία για αποδοχή κι αγάπη.
(Neil Young)

Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2009

59th Berlinale

H Seven Films συμμετέχει με τις παρακάτω ταινίες της:

Τμήμα Γερμανικό Σινεμά

ΑΝΩΝΥΜΗ-ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Sat Feb 07 17:30 CinemaxX 1 (E)
Mon Feb 09 17:30 CinemaxX 1 (E)
ΤΟ ΚΥΜΑ
Tue Feb 10 15:30 CinemaxX 1 (E)
Thu Feb 12 13:30 CinemaxX 1 (E)
Wolke 9
Fri Feb 06 13:30 CinemaxX 1 (E)
Wed Feb 11 17:30 CinemaxX 1 (E)

Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα:



Mammoth
Προβολές:
Sun Feb 08 19:30 Berlinale Palast (D, E)
Mon Feb 09 12:00 Friedrichstadtpalast Berlin (D, E)
Mon Feb 09 15:00 Friedrichstadtpalast Berlin (D, E)
Mon Feb 09 22:30 Urania (D, E)
Sun Feb 15 10:00 Berlinale Palast (D, E)

Τμήμα Generation

Afterschool
Tue Feb 10 19:30 Babylon Berlin Mitte
Wed Feb 11 15:30 Cubix 8
Sun Feb 15 16:30 CinemaxX 3