Κυριακή, 27 Φεβρουαρίου 2011

η Seven Films στα Oscar

Με 5 ταινιες της στις φετινές υποψηφιότητες συμμετέχει η Seven Films στην φετινή απονομή των Oscar.



Τα Παιδιά είναι εντάξει
Καλύτερη ταινία
Πρωτότυπο Σενάριο
Πρωτος Γυναικείος ρόλος
Δευτερος αντρικός ρόλος




Στην καρδιά του χειμώνα
Καλύτερη ταινία
Πρώτος γυναικείος ρόλος
Δεύτερος αντρικός ρόλος
Διασκευασμένο σενάριο





Blue Valentine
Πρώτος Γυναικείος ρόλος




Μεσα απο τις φλόγες
Ξενόγλωσση ταινία



Animal Kingdom
Δεύτερος Γυναικείος ρόλος

Μέσα από τις Φλόγες

ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΛΟΓΕΣ
(INCENDIES)


Μια ταινία του Ντενίς Βιλενέβ
Βασισμένη στο θεατρικό του Βαζντί Μουαβάντ

Πρωταγωνιστούν:
Λούμπνα Αζαμπάλ, Μελίσσα Ντεσορμώ- Πουλέν, Μαξίμ Γκοντέτ, Ρεμί Ζιράρντ

Μία παραγωγή των:
Λουκ Ντερύ και Κιμ Μακ Κρό

Διάρκεια: 130 λεπτά


Υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας
Βραβείο Κοινού Φεστιβάλ Ρότερνταμ 2011
Βραβείο Καλύτερης Καναδικής Ταινίας
Φεστιβάλ Τορόντο Βραβείο Καλύτερης Καναδικής Ταινίας
Φεστιβάλ Βανκούβερ Βραβείο Καλύτερης Ταινίας
Venice Days


Όταν ο συμβολαιογράφος Λέμπελ (Ρεμί Ζιράρντ), διαβάζει στη Ζαν (Μελίσσα Ντεσορμώ- Πουλέν) και στο Σιμόν (Μαξίμ Γκοντέτ) τη διαθήκη της μητέρας τους, Νάουαλ (Λούμπνα Αζαμπάλ), τα δίδυμα έκπληκτα παίρνουν τους φακέλους που άφησε εκείνη, έναν για τον πατέρα τους που πιστεύανε ότι ήταν νεκρός, κι ένα για τον αδερφό τους που δε γνωρίζανε την ύπαρξη του.
Σε αυτή την αινιγματική κληρονομιά, η Ζαν πιστεύει θα βρει την απάντηση για την ανεξήγητη σιωπή της μητέρας της τις τελευταίες εβδομάδες της ζωής της. Αποφασίζει να ταξιδέψει στη Μέση Ανατολή για να αναζητήσει την ιστορία της οικογένειας της, για την οποία φαίνεται ότι δε γνωρίζει τίποτα.
Ο Σιμόν δε συγκινείται από τα μεταθανάτια παιχνίδια που παίζει η μητέρα του, αλλά η αγάπη για την αδερφή του είναι πολύ δυνατή, και σύντομα θα την ακολουθήσει για να ανακαλύψουν την αλήθεια για τη Νάουαλ- μιας γυναίκας πολύ διαφορετικής από εκείνη που γνώριζαν ως μητέρα τους.
Με τη βοήθεια του Λέμπελ, τα δίδυμα ενώνουν τα κομμάτια της ιστορίας της γυναίκας που τους έφερε στον κόσμο, ανακαλύπτοντας την τραγική της μοίρα, σημαδεμένη από τον πόλεμο και το μίσος, αλλά και τη γενναιότητα μιας εξαιρετικής γυναίκας.
Βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό του Βαζντί Μουαβάντ, το Μέσα από τις φλόγες, δίνει στη φρίκη του πολέμου μια προσωπική χροιά, κάνοντας μια ποιητική κατάθεση στα σημάδια που αφήνει ο κύκλος της βίας και την θέληση για επιβίωση.

ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ
Σε σκηνοθεσία Βαζντί Μουαβάντ, το Incendies έκανε πρεμιέρα στη Γαλλία στις 14 Μαρτίου το 2003 στο θέατρο Hexagone Scène Nationale και στις 23 Μαΐου στο Κεμπέκ.
Στη συνέχεια, ανέβηκε στον Καναδά με το όνομα Scorched, και σε Γαλλία, Βέλγιο, Σουηδία, Φιλανδία, Ολλανδία, Ιαπωνία, Μεξικό, Γερμανία, Ισπανία, Ηνωμένες Πολιτείες, Αυστραλία, Εσθονία και Ιταλία.
Το θεατρικό έχει πολυβραβευτεί, ανάμεσα στα βραβεία που πήρε ήταν τα "Prix de la Francophonie" το 2004 και το "Syndicat de la critique" Καλύτερου θεατρικού το 2004 επίσης.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

ΝΤΕΝΙΣ ΒΙΛΕΝΕΒ
Σκηνοθέτης και σεναριογράφος

Ένας από τους πιο ταλαντούχους σκηνοθέτες της γενιάς του, ο Ντενίς Βιλενέβ, έχει πείσει κοινό και κριτικούς με το μοναδικό του οπτικό στυλ και τη φρέσκια προσέγγιση στην αφήγηση.
Το ντεμπούτο το «Un 32 août sur Terre» (August 32nd on Earth), επιλέχθηκε από παραπάνω από 35 φεστιβάλ το 1998, και συμμετείχε στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών και στο φεστιβάλ του Τορόντο.
Το 2000, η ταινία του Maëlstrom, επιλέγεται από το Σάντανς, το Τορόντο και άλλα 30 φεστιβάλ διεθνώς. Η ταινία απέσπασε συνολικά 25 βραβεία, ανάμεσα στα οποία και το FIPRESCI στο φεστιβάλ του Βερολίνου το 2001. Η ταινία ήταν η επίσημη πρόταση του Καναδά για τα Όσκαρ το 2001.
Το 2008, κάνει τη μικρού μήκους Next Floor, η οποία απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Μικρού μήκους ταινίας της Canal+, στο φεστιβάλ Καννών. Επιλέχθηκε επίσης σε 150 φεστιβάλ διεθνώς, όπου κι απέσπασε περίπου 50 βραβεία.
Το 2009, κυκλοφορεί η τρίτη ταινία του, το Πολυτεχνείο (Polytechnique). Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο σκηνοθετών στις Κάννες, ενώ ακολούθησαν κι άλλα φεστιβάλ, όπως του Ελσίνκι, της Στοκχόλμης, του Λονδίνου, της Τάιπεϊ και Γκιζόν. Έλαβε το βραβείο Καλύτερης Καναδικής Ταινίας το 2009, από την ένωση κριτικών του Καναδά, κι άλλα 9 βραβεία Genie και 5 Jutra, ανάμεσα στα οποία και Καλύτερης Σκηνοθεσίας.
Η τέταρτη μεγάλου μήκους του Μέσα από τις φλόγες (Incendies), βασισμένη στο θεατρικό του Βαζντί Μουαβάντ, είναι μια γαλλο-καναδική συμπαραγωγή γυρισμένη στο Κεμπέκ και στην Ιορδανία.
Φιλμογραφία


1. Πολυτεχνείο (Polytechnique)
2009 77 λεπτά 35 mm
2. Next Floor
2008 12 λεπτά 35 mm
3. Maelström
2000 87 λεπτά 35 mm
4. Un 32 août sur Terre (August 32nd on Earth)
1998 88 λεπτά super 35 mm
5. Cosmos
1996 99 λεπτά 35 mm (6 μικρού μήκους)
6. REW FFWD
1994 31 λεπτά 16-35 mm

ΒΑΖΝΤΙ ΜΟΥΑΒΑΝΤ

Συγγραφέας του θεατρικού Incendies
Σεναριογράφος, σκηνοθέτης, ηθοποιός
Η πιο εντυπωσιακή φωνή του θεάτρου της τελευταίας δεκαετίας, ο Βαζντί Μουαβάντ, είναι ένα εξίσου ικανός σεναριογράφος, σκηνοθέτης και ηθοποιός.
Γεννημένος στο Λίβανο το 1968, αναγκάστηκε να αφήσει τη χώρα του όταν ήταν μόλις οχτώ χρονών, λόγω του εμφυλίου πολέμου. Η οικογένεια του μετανάστευσε στη Γαλλία, ενώ εκείνος μετακόμισε στο Μόντρεαλ το 1983. Εκεί τελείωσε τις θεατρικές σπουδές του, και σπουδές στην υποκριτική στην Εθνική Σχολή Θεάτρου. Μετά την αποφοίτηση του, έγραψε, σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε για πολλές παραστάσεις με την εταιρία που ίδρυσε από κοινού με την Ιζαμπέλ Λεμπλάνκ, το Théâtre Ô Parleur. Το 1990 και 1991 μόνο, έγραψε τρία θεατρικά και ήταν τότε που ξεκινούσε πραγματικά η καριέρα του. Το 1997, έκανε μια σημαντική μετάβαση με το έργο του Littoral (βασισμένο σε δική του ιδέα, γραμμένο σε συνεργασία με την Ιζαμπέλ Λεμπλανκ), την οποία μετά επανέλαβε με τα Rêves, Incendies και Forêts. Από το 2000 έως το 2004, ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής στο Théâtre de Quat’Sous στο Μόντρεαλ. Το 2005, ίδρυσε δύο αδερφές εταιρίες στις δύο άκρες του Ατλαντικού: το Abé carré cé carré στο Μόντρεαλ (συν- σκηνοθέτης ο Εμμανουέλ Σουάρτζ) και το Au carré de l’hypoténuse. Το 2007, ανέλαβε καλλιτεχνικός διευθυντής του θεατρικού τμήματος του Théâtre d’aujourd’hui στο Μόντρεαλ.
Το 2009, ξεκινάει η συνεργασία του με το φεστιβάλ Αβινιόν। Την ίδια χρονιά, βραβεύτηκε με το θεατρικό Grand Prix από τη Γαλλική Ακαδημία, ως τιμητικό για το συνολικό του έργο.


ΛΟΥΜΠΝΑ ΑΖΑΜΠΑΛ
Ηθοποιός
Με καταγωγή από το Βέλγιο, η Λούμπνα Αζαμπάλ, σπούδασε στις Βρυξέλλες στην Ακαδημία Kleine και στο Conservatoire Royal, πριν ξεκινήσει την καριέρα της ως ηθοποιός.
Είναι ευρύτερα γνωστή για το ρόλο της στο πολιτικό θρίλερ Παράδεισος Τώρα (Paradise Now), που κέρδισε το 2006 τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Ανάμεσα στις άλλες ταινίες της, είναι τα Loin του Αντρέ Τεσινέ, το Aram του Ρόμπερτ Κέσικαν, το Un monde presque paisible του Μισέλ Ντεβίλ, οι Εξόριστοι (Exils) του Τόνυ Γκάτλιφ (Βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας, Κάννες 2004), το Έρωτας στο Βερολίνο (Strangers) των Τάντμορ και Νατίφ (για το οποίο κέρδισε το βραβείο της πιο Υποσχόμενης Νέας Ηθοποιού από το φεστιβάλ της Ιερουσαλήμ), το Σε 24 Ώρες (24 Mesures) του Τζαλίλ Λεσπέρτ, την Πλεκτάνη (Body of Lies) του Ρίντλεϋ Σκοτ και το Here του Μπράντεν Κινγκ. Στα επόμενα πρότζεκτ της είναι προγραμματισμένα τα Comme les 5 doigts de la main του Αλεξάντρ Αρκάντυ, το I am Slave του Γκάμπριελ Ρέιντζ και το Coriolanus του Ραλφ Φάινς.
Στην τηλεόραση, έχει εμφανιστεί στα Bajo el mismo cielo (Under the Same Sky), On achève bien les DJ και στο πρόσφατο δράμα του BBC Occupation.


ΜΕΛΙΣΣΑ ΝΤΕΣΟΡΜΩ- ΠΟΥΛΕΝ
Ηθοποιός
Σε ηλικία έξι ετών, η Μελίσσα Ντεσορμώ Πουλέν, έκανε το ντεμπούτο της σε διαφημιστικό γνωστών δημητριακών.
Πολύ σύντομα μετά από αυτό, συμμετείχε στις σειρές Jamais deux sans toi (1989-1993), και στην Une faim de loup.
Κυριολεκτικά μεγάλωσε στην τηλεόραση. Έπαιξε επίσης στα Les Héritiers Duval (1994-1996) , Asbestos, Simone et Chartrand, la suite, Colombe, Grande Ourse και στην πιο πρόσφατη Emma (2000-2004). Μετά από ένα μικρό διάλλειμα το 2006, λόγω εγκυμοσύνης, επανήλθε δυναμικά στην υποκριτική. Εμφανίστηκε στην Υπόσχεση (La Promesse), και συμμετέχει στη νέα σειρά του Radio-Canada,το Les Rescapés. Επίσης, πρωταγωνίστησε στο À vos marques…Party ! και στο σήκουελ του, και τα δύο μεγάλες εισπαρκτικές επιτυχίες στο Κεμπέκ το 2007 και 2009. Επίσης, έπαιξε στο Dédé.

ΜΑΞΙΜ ΓΚΟΝΤΕΤ
Ηθοποιός
Μετά την αποφοίτηση του από το Conservatoire d'art dramatique του Μόντρεαλ, το 1997, έχει παίξει αμέτρητους ρόλους στο θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο.
Στο θέατρο ήταν αξιοσημείωτη η εμφάνιση του ως Νταρντανιάν στους Τρεις Σωματοφύλακες του Φερνάρντ Ρέινβιγ. Έχει δουλέψει με σκηνοθέτες όπως οι Κλωντ Πουασάντ, Ντενίς Φιλιατρόλτ, Υβ Ντεσγκανιές, Αλίς Ρονφάρτ και Σερζ Ντενονκούρτ.
Στην τηλεόραση, έχει εμφανιστεί στα L'Ombre de l'épervier, Fortier, Grande Ourse και Virginie. Επίσης, στη μίνι σειρά Lance et compte : la reconquête, la revanche, et le grand duel. Από το 2008, εμφανίστηκε στο L’Auberge du chien noir του Radio-Canada. Σύντομα θα ενσαρκώσει τον Σαρλς Μπουαβάν στη σειρά Les Rescapés.
Έχει συμμετέχει και σε μεγάλου μήκους ταινίες, όπως τα L'Espérance του Στεφάν Πλεσζύνσκι, Sans elle του Ζαν Μποντέν, Cheech του Πατρίς Σοβέ, και το Les Trois P'tits Cochons του Πάτρικ Χιούαρντ. Πιο πρόσφατα, ενσάρκωσε το δολοφόνο στο Πολυτεχνείο (Polytechnique) του Ντενίς Βιλενέβ, μια ερμηνεία που του χάρισε υποψηφιότητες για τα βραβεία Jutra και Genie.
ΡΕΜΥ ΖΙΡΑΡΝΤ
Ηθοποιός
Σύμφωνα με τους New York Times, το 2004, ο Ζιράρντ, συγκαταλέγεται στους είκοσι καλύτερους ηθοποιούς παγκοσμίως.
Έχει αποσπάσει με τις ερμηνείες του στο σανίδι δύο βραβεία Gascon-Roux, για τα The Merry Wives of Windsor (TNM, 2002) και Galilée (TNM, 1990).
Έχει βραβευτεί επίσης και για την ερμηνεία του στην τηλεόραση, για τη σειρά Les Bougons, c’est aussi ça la vie.
Οι ερμηνείες του στις μεγάλου μήκους Amoureux fou, Jésus de Montréal, Les portes tournantes και Les invasions barbares, του χάρισαν και πολλά βραβεία Genie.
Αν και είναι σχεδόν αδύνατο να καταμετρήσει κάποιος το τόσο πλούσιο κι ενεργό βιογραφικό του, κάποιες από τις καλύτερες στιγμές του περιλαμβάνουν τις ταινίες:Les invasions barbares, Aurore (Luc Dionne), Un homme et son péché (Charles Binamé), Les Boys (Louis Saia), La Florida (Georges Mihalka), Dans le ventre du dragon (Yves Simonneau), Le déclin de l’empire américain (Denys Arcand) και Jésus de Montréal (Denys Arcand)
Στην τηλεόραση, συμμετείχε σε πολλές σειρές και μίνι σειρές, αλλά ο ρόλος του ως Πάπα Μπουγκόν στο Les Bougons, c’est aussi ça la vie, άφησε το ανεξίτηλο σημάδι του.
Στο θεατρό, οι σημαντικότεροι ρόλοι του είναι αυτοί του Σάντσο Πάντζα (Δον Κιχώτης), του Αργκάν (Le malade imaginaire) και του Εστραγκόν (Περιμένοντας τον Γκοντό).


Τρίτη, 1 Φεβρουαρίου 2011

ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ

ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ
(WINTER’S BONE)


Μια ταινία της Ντέμπρα Γκράνικ

Βασισμένο στο μυθιστόρημα
Winter’s Bone του Ντάνιελ Γούντρελ

Διάρκεια: 100’


Μέγα Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου
Φεστιβάλ Sundance 2010

Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα
Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας
σε δραματική ταινία (Τζένιφερ Λόρενς)



Υποψήφιο για 4 Όσκαρ
Καλύτερης Ταινίας
Β’ Ανδρικού Ρόλου,
Α’ Γυναικείου Ρόλου
Διασκευασμένου Σεναρίου




Η 17χρονη Ρι Ντόλι (Τζένιφερ Λόρενς), αναλαμβάνει να βρει τον εξαφανισμένο πατέρα της, αφού εκείνος χρησιμοποίησε το σπίτι τους ως εγγύηση για να βγει από τη φυλακή κι έφυγε χωρίς να αφήσει πίσω του κανένα ίχνος. Αντιμέτωπη με τον κίνδυνο να χάσει το σπίτι τους, θα ρισκάρει τη ζωή της για να διασφαλίσει την οικογένεια της. Θα ενώσει τα κομμάτια της αλήθειας, ανάμεσα στις υπεκφυγές, τα ψέματα και τις απειλές των συγγενών της.


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΜΕ ΤΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
ΝΤΕΜΠΡΑ ΓΚΡΑΝΙΚ
Τι σας οδήγησε να επιλέξετε το WINTER’S BONE και να το σκηνοθετήσετε;

Διάβασα το βιβλίο σε μία ανάγνωση. Είχα χρόνια να το κάνω αυτό με οποιοδήποτε βιβλίο. Είχα μεγάλη αγωνία να δω πως θα επιβίωνε τελικά η Ρι. Είχε την αίσθηση ενός παλιομοδίτικου παραμυθιού, και μία ατμόσφαιρα που το μυαλό μου προσπαθούσε να εξορκίσει. Επίσης, δεν μου δίνεται συχνά η ευκαιρία να φανταστώ τη ζωή μου σε συνθήκες όπως της Ρι.
Συνεργαστήκατε με το συγγραφέα του βιβλίου Ντάνιελ Γούντρελ, για να γίνει αυτή η ταινία;

Για να ξεκινήσουμε, εγώ, η παραγωγός Άν Ροσελίνι και ο Ντάνιελ Γούντρελ συναντηθήκαμε στη βάση του τελευταίου, το Μιζούρι για να συζητήσουμε. Κοιτάξαμε σπηλιές, σπίτια, φωτογραφίσαμε αυλές, δρόμους, δάση και μιλήσαμε με τραγουδιστές, λαογράφους και ντόπιους για να πιάσουμε το νόημα της κουλτούρας του Όζαρκ. Μετά από αυτή τη συνάντηση ήμασταν πολύ ενθουσιασμένοι. Μάθαμε επίσης, ότι θα έπρεπε να έχουμε μαζί μας ένα ντόπιο για οδηγό και για να πείσει την κοινότητα να δουλέψει μαζί μας.

Μιλήστε μας για τη συνεργασία σας με τη Τζένιφερ Λόρενς.

Η Τζεν έβαλε το ρόλο αυτό στην καρδιά της και δούλεψε πολύ σκληρά για να μπει στον κόσμο της Ρι. Χρησιμοποίησε τις γνώσεις της, από τις ρίζες που έχει από το Κεντάκι για το κυνήγι, την ξυλοκοπία κι άλλες τέτοιες δεξιοτεχνίες. Η προφορά της ήταν ήδη πολύ καλή για τη Ρι. Αν και το σενάριο είχε εκφράσεις που σ’ εμένα φάνταζαν πολύ ξένες, η Τζένιφερ ήξερε ήδη κάποιες από αυτές, καθώς τις είχε ακούσει μεγαλώνοντας. Όταν έφτασε στο Μιζούρι για τα γυρίσματα, δούλεψε πολύ κοντά με την οικογένεια στην οποία ανήκε το σπίτι. Έμαθε να χειρίζεται τον εξοπλισμό, όλα τα ονόματα των σκύλων και δέθηκε με τα παιδιά. Συχνά αυτοσχεδίαζε κι έκανες πρόβες μαζί τους για να τα διευκολύνει. Μάθαινε συνέχεια, απορροφούσε γνώσεις κι εμπειρίες και προκαλούσε τον εαυτό της. Νοιώθω πολύ τυχερή που είχαμε την ευκαιρία να δουλέψουμε μαζί.
Πως βλέπετε τη Ρι ως χαρακτήρα;

Η Ρι είναι αφοσιωμένη να αναθρέψει τα αδέρφια της. Τη βλέπω σα μια λέαινα που προσπαθεί να προστατέψει την περηφάνια της. Είναι επίσης μια έφηβη που νοιώθει αβοήθητη όταν όλοι οι ενήλικες γύρω της φαίνεται να παίρνουν λάθος αποφάσεις. Το μόνο που της μένει είναι να προσπαθεί να μένει διαφορετική. Σε θέματα δικαιοσύνης δεν δέχεται το «όχι» ως απάντηση. Θαυμάζω την επιμονή της και το γεγονός ότι δεν τα παρατά.
Πως εξοικειωθήκατε με τους χαρακτήρες και τι κάνατε για να δημιουργήσετε το φυσικό τους περιβάλλον για να πείτε αυτή την ιστορία;

Ξεκινήσαμε κάνοντας έρευνα σε μια οικογένεια που ζούσε σε μια τοποθεσία που έμοιαζε με αυτή του βιβλίου. Έπρεπε να βρούμε μια οικογένεια που θα μας άφηνε να δούμε το σπίτι της, τα ρούχα τους, τα αντικείμενα τους, το δείπνο τους, που θα μας άφηνε να τους βλέπουμε να κυνηγούν, να φροντίζουν τα ζώα τους και πως αντιμετωπίζουν τα προβλήματα τους. Ήμασταν αρκετά τυχεροί ώστε να τους βρούμε. Για να δημιουργήσουμε ένα φυσικό περιβάλλον, γυρίσαμε στην πραγματική ιδιοκτησία μιας ντόπιας οικογένειας. Βρήκαμε ρούχα, καθώς οι ντόπιοι ήταν πρόθυμοι να ανταλλάξουν τα παλιά τους ρούχα με καινούρια. Επίσης, συμμετείχαν και πολλοί ντόπιο στην ταινία, οι οποίο συχνά διορθώνανε την προφορά των ηθοποιών, και μας δίνανε οδηγίες γενικότερα.
Τα WINTER’S BONE και Μέχρι το Κόκαλο (Down to the Bone) (Sundance 2004), ασχολούνται και τα δύο με γυναικείους χαρακτήρες που αγωνίζονται σε πολύ δύσκολες καταστάσεις στους κεντρικούς ρόλους. Είναι σύμπτωση ή σας ελκύουν αυτές οι ιστορίες;

Με ελκύουν οι ιστορίες για χαρακτήρες που έχουν να λύσουν το γρίφο, πως θα κάνουν τη ζωή τους να δουλέψει. Συχνά αυτό έχει να κάνει με πολύ δύσκολες αποφάσεις. Με ελκύει και η κωμωδία επίσης πολύ, ειδικά το είδος που ασχολείται με τους παραλογισμούς της ζωής. Κάποιος κάποτε μου είπε ότι μερικοί άνθρωποι κάνουν τεράστια βήματα, φτάνουν ψηλά, ενώ για άλλους η ίδια προσπάθεια τους μετακινεί ένα εκατοστό. Αυτούς τους ανθρώπους θέλω να απεικονίσω.


ΒΡΑΒΕΙΑ & ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ:

ΟΣΚΑΡ
Υποψήφιο για 4 Όσκαρ: Καλύτερης Ταινίας, Β’ Ανδρικού Ρόλου (Τζον Χοκς), Α’ Γυναικείου Ρόλου (Τζένιφερ Λόρενς) , Προσαρμοσμένου Σεναρίου

ΧΡΥΣΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ
Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας σε δραματική ταινία (Τζένιφερ Λόρενς)

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΑΝΤΑΝΣ 2010
Μέγα Βραβείο Κριτικής Επιτροπής
Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου
Βραβείο Humanitas

ΒΡΑΒΕΙΑ SCREEN ACTORS GUILD Υποψηφιότητα Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας και Β’ Ανδρικού Ρόλου

ΒΡΑΒΕΙΑ SPIRIT
Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Β’ Γυναικείου Ρόλου, Β’ Ανδρικού Ρόλου και Φωτογραφίας.

ΒΡΑΒΕΙΑ GOTHAM
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Συνολικής Ερμηνείας
Υποψηφιότητα για Καλύτερη Πρωτοεμφανιζόμενη Ηθοποιό και Βραβείο Κοινού

NATIONAL BOARD OF REVIEW
Βραβείο Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Ηθοποιού

NATIONAL SOCIETY OF FILM CRITICS
Δεύτερο βραβείο Καλύτερης Ταινίας

ΒΡΑΒΕΙΑ SATELLITE
Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Προσαρμοσμένου Σεναρίου

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ HOLLYWOOD
Βραβείο New Hollywood

ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ PALM SPRINGS
Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού (Τζένιφερ Λόρενς)

LOS ANGELES FILM CRITICS ASSOCIATION
Δεύτερο βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού

VILLAGE VOICE CRITICS POLL
Βραβεία Α’ Γυναικείου Ρόλου, Β’ Ανδρικού
Δεύτερο βραβείο Β’ Γυναικείου

INDIEWIRE CRITICS POLL
Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου

ONLINE FILM CRITICS SOCIETY
Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας,
Α’ Γυναικείου Ρόλου,
Β’ Ανδρικού,
Προσαρμοσμένου Σεναρίου

ALLIANCE OF WOMEN FILM JOURNALISTS
Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας,
Α’ Γυναικείου Ρόλου,
Β’ Ανδρικού,
Προσαρμοσμένου Σεναρίου,
Συνολικού καστ,
Φωτογραφίας,
Σκηνοθεσίας,
Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού,
Επιτεύγματος από γυναίκα στη βιομηχανία του Κινηματογράφου

THE WOMEN FILM CRITICS CIRCLE
Βραβείο Καλύτερης
Ταινίας από γυναίκα Σκηνοθέτη,
Καλύτερης Νέας Ηθοποιού,
Βραβείο Adrienne Shelly : για την αντίθεση στη βία κατά των γυναικών

BRABEIO USC LIBRARIES SCRIPTER
Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερου Προσαρμοσμένου Σεναρίου

WASHINGTON, D.C. AREA FILM CRITICS
Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού
Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερου Προσαρμοσμένου Σεναρίου
και Β’ Ανδρικού Ρόλου

TORONTO FILM CRITICS ASSOCIATION
Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού

SAN FRANCISCO FILM CRITICS CIRCLE
Βραβείου Καλύτερου Β’ Ανδρικού Ρόλου

CHICAGO FILM CRITICS ASSOCIATION
Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού
Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας,
Προσαρμοσμένου Σεναρίου,
Καλύτερης Ηθοποιού,
Β’ Ανδρικού Ρόλου

DETROIT FILM CRITICS SOCIETY
Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού,
Συνολικού καστ,
Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου
Υποψήφιο για Βραβείο Β’ ανδρικού ρόλου,
Καλύτερης Ταινίας,
Καλύτερης Σκηνοθεσίας

LONDON CRITICS CIRCLE
Υποψηφιότητα για Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού

HOUSTON AREA FILM CRITICS
Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερης Ταινίας,
Προσαρμοσμένου Σεναρίου,
Καλύτερης Ηθοποιού

INDIANA FILM JOURNALISTS ASSOCIATION
Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερης Ταινίας
Δεύτερο βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας,
Ηθοποιού και
Β’ Ανδρικού Ρόλου

ST. LOUIS FILM CRITICS ASSOCIATION
Δεύτερο βραβείο Καλύτερου Προσαρμοσμένου Σεναρίου,
Β’ Ανδρικού Ρόλου,
Ταινίας Arthouse

SOUTHEASTERN FILM CRITICS ASSOCIATION
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας
Δεύτερο Βραβείο Καλύτερης ηθοποιού,
Συνολικού Καστ,
Προσαρμοσμένου Σεναρίου

PHOENIX FILM CRITICS SOCIETY
Υποψηφιότητα Καλύτερης Ηθοποιού,
Ταινίας

SAN DIEGO FILM CRITICS SOCIETY
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας,
Καλύτερης Ηθοποιού,
Β’ Ανδρικού Ρόλου
Υποψήφιο για Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου,
Σκηνοθεσίας,
Προσαρμοσμένου Σεναρίου,
Συνολικού Καστ

DALLAS/FT. WORTH FILM CRITICS ASSOCIATION
Δεύτερο βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού,
Καλύτερης Ανεξάρτητης Παραγωγής

LAS VEGAS FILM CRITICS SOCIETY
Υποψηφιότητα Καλύτερης Ηθοποιού,
Νέας Ηθοποιού

UTAH FILM CRITICS ASSOCIATION
Υποψηφιότητα για Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου,
Καλύτερης Ηθοποιού,
Β’ Ανδρικού Ρόλου

FLORIDA FILM CRITICS CIRCLE
Βραβείο Breakout

DUBLIN FILM CRITICS CIRCLE
Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού,
Καλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης

CENTRAL OHIO FILM CRITICS ASSOCIATION
Δεύτερο Βραβείο Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου,
Καλύτερης Ηθοποιού
Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερης Ταινίας,
Β’ Ανδρικού ρόλου,
Προσαρμοσμένου Σεναρίου

VANCOUVER FILM CRITICS CIRCLE
Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού,
Β’ Ανδρικού Ρόλου

ΒΡΑΒΕΙΑ BRITISH INDEPENDENT FILM
Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

ΒΡΑΒΕΙΑ LONDON EVENING STANDARD
Υποψήφιο για Βραβείο Τεχνικού Επιτεύγματος

ΤΟ ΚΑΣΤ


ΤΖΕΝΙΦΕΡ ΛΟΡΕΝΣ (ΡΙ)

Οι New York Times την τοποθέτησαν στη λίστα των 50 ανθρώπων που θα πρέπει κανείς να παρακολουθεί στο μέλλον. Η πιο πρόσφατη εμφάνιση της ήταν στο Τα Σύνορα της Μοναξιάς (THE BURNING PLAIN), μαζί με τις Σαρλίζ Θέρον και Κιμ Μπέισινγκερ. Η ταινία προβλήθηκε πρώτη φορά στο 65ο Φεστιβάλ της Βενετίας, όπου η Λόρενς τιμήθηκε με το βραβείο Marcello Mastroianni ως η Καλύτερη Νέα Ηθοποιός. Πρόσφατα ολοκλήρωσε και το Ο Άλλος μου Εαυτός (THE BEAVER), που σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί η Τζόντι Φόστερ. Είχε επίσης τον πρωταγωνιστικό στο POKER HOUSE, για το οποίο τιμήθηκε με το Βραβείο Εξαιρετικής Ερμηνείας από το Φεστιβάλ του Λος Άντζελες. Συμμετείχε επίσης στα GARDEN PARTY, DRILLBIT TAYLOR και WAVERLY HILLS.
Στην τηλεόραση, εμφανίστηκε στην Τρίτη σεζόν του The Bill Engvall Show του TBS. Εμφανίστηκε ακόμα στα Cold Case, Medium, Not Another High School Show και Ντεντέκτιβ Monk.
Γεννημένη και μεγαλωμένη στη Λούισβιλ του Κεντάκι, ξεκίνησε την καριέρα της στα 14 χρόνια της.

ΤΖΟΝ ΧΟΚΣ (ΤΙΑΡΝΤΡΟΠ)

Ο Τζον Χοκς πρωταγωνίστησε στο Εγώ Εσύ και Όλοι Οι Γνωστοί (ME AND YOU AND EVERYONE WE KNOW), που απέσπασε το ειδικό βραβείο της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σάντανς και τη Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ των Καννών.
Άλλες ταινίες που συμμετείχε είναι τα AMERICAN GANGSTER, MIAMI VICE, S.DARKO, A SLIPPING DOWN LIFE, Η Ταυτότητα (IDENTITY) , Ξεπερνώντας τα Όρια (PLAYING GOD), Καταιγίδα (THE PERFECT STORM), Από το Σούρουπο Ως την Αυγή (FROM DUSK TILL DAWN) και HARDBALL.
Πρωταγωνίστησε επίσης κι έκανε την παραγωγή στο BUTTLEMAN για το οποίο έλαβε το βραβείο Εξαιρετικής Ερμηνείας στο Φεστιβάλ της Σεντόνα και το ειδικό βραβείο της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ του Ντιπ Έλλουμ.
Στη μικρή οθόνη, συμμετείχε στην επιτυχία Lost, όπως και στα Deadwood και Eastbound & Down.
Γεννημένος και μεγαλωμένος στη Μινεσότα, μετακόμισε στο Ώστιν, όπου ξεκίνησε την καριέρα του ως μουσικός και ηθοποιός. Ήταν συνιδρυτής της θεατρικής εταιρίας Big State Productions.
Σήμερα ζει στο Λος Άντζελες, όπου γράφει, συνθέτει και ερμηνεύει με τη μπάντα του, τους King Straggler. Πρόσφατα τον είδαμε στο Μοιραίες Αποφάσεις (SMALL TOWN SATURDAY NIGHT), στο πλάι του Κρις Πάιν, ενώ για το μέλλον ετοιμάζει το EVERYTHING WILL HAPPEN BEFORE YOU DIE.


Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ

ΝΤΕΜΠΡΑ ΓΚΡΑΝΙΚ

Η Ντέμπρα Γκράνικ πήρε το μεταπτυχιακό της τίτλο στον κινηματογράφο από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Εκεί κέρδισε βραβείο για τη μικρού μήκους της SNAKE FEED (1997). Παρακολούθησε τα εργαστήρια Σκηνοθεσίας και Σεναρίου στο Ινστιτούτο του Σάντανς, όπου ανέπτυξε το Snake Feed σε μεγάλου μήκους ταινία.
Έκανε την πρεμιέρα της με το Μέχρι το Κόκαλο (DOWN TO THE BONE) στο Φεστιβάλ του Σάντανς το 2004, όπου απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας. Η ταινία προβλήθηκε σε διεθνή φεστιβάλ και απέσπασε το βραβείο Διεθνούς Κριτικής στο φεστιβάλ της Βιέννης, μεταξύ άλλων. Το 2010 ολοκλήρωσε το Στην Καρδιά του Χειμώνα (WINTER'S BONE), που απέσπασε το Μέγα Βραβείο της κριτικής επιτροπής στο Σάντανς, το Βραβείο Σεναρίου, ήταν υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας σε δραματική ταινία (Τζένιφερ Λόρενς), και για 4 Όσκαρ (Καλύτερης Ταινίας, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Β΄ Ανδρικού και Προσαρμοσμένου Σεναρίου) .

CREDITS
Καστ
Ree JENNIFER LAWRENCE
Teardrop JOHN HAWKES
Little Arthur KEVIN BREZNAHAN
Merab DALE DICKEY
Sheriff Baskin GARRET DILLAHUNT
April SHERYL LEE
Gail LAUREN SWEETSER
Satterfield TATE TAYLOR
Συνεργείο
Σκηνοθεσία DEBRA GRANIK
Σενάριο DEBRA GRANIK & ANNE ROSELLINI
Βασισμένο στο μυθιστόρημα Winter’s Bone του DANIEL WOODRELL
Παραγωγοί ANNE ROSELLINI & ALIX MADIGAN YORKIN JONATHAN SCHEUER & SHAWN SIMON
Φωτογραφία MICHAEL McDONOUGH
Σχεδιασμός παραγωγής MARK WHITE
Κοστούμια REBECCA HOFHERR
Μοντάζ AFFONSO GONÇALVES
Μουσική DICKON HINCHLIFFE
Συμπαραγωγή KATE DEAN MICHAEL McDONOUGH
Κάστινγκ KERRY BARDEN & PAUL SCHNE
Γυρισμένο εξ ολοκλήρου στο Όζαρκς του Νοτιοδυτικού Μιζούρι
Σε κάμερα RED

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΝΙΚΑΣ στα ΝΕΑ γραφει για την ταινία
Η πιο καλοπληρωµένη απάντηση στην καρικατούρα των αδελφών Κόεν από την ανεξάρτητη, ξεροκέφαλη και ταλαντούχα 48άρα Ντέµπρα Γκράνικ στην ταινιάρα που φέρει τον ανατριχιαστικό τίτλο «Winter’s Bone» («Στην καρδιά του χειµώνα»). Μαζί µε το «Blue Valentine» οι δύο µεγάλες στιγµές του American Cinema και του 2010!

Καλοπληρωµένη γιατί είναι λιτή σαν φιλέτο οικολογικής διατροφής. Γιατί πρωταγωνιστές, µαζί µε τους ηθοποιούς, είναι κάθε αντικείµενο και κάθε ίχνος απ’ αυτό το αµερικανικό, αλλά στην όψη και την εξαθλίωση σαν τριτοκοσµικό πεδίο επιπέδου Αφγανιστάν και ακόµαπιο κάτω. Γιατί το οικογενειακό δράµα σεόλη την διάρκεια αυτών των ενενήντα λεπτών διαπλέκεται σαν σταυροβελονιά µε την κόλαση της κοινωνίας αλλά και µε το σκοτεινό, νοσηρό θρίλερ. Και γιατί η θέληση και το ακατάβλητο πείσµα αυτής της µικρής κοπελιάς δικαιώνεται στη συνείδηση του θεατή επειδή λειτουργεί και προκύπτει οργανικάαπό την ιστορία. Αντίθετα µε τον θρησκευτικόφονταµενταλισµό τηςΜάτι Ρος (ΧέιλιΣτάινφελντ) στο «Αληθινό θράσος» που διψάει για ανθρώπινο αίµα, η επίσης µικρή Ρι (Τζένιφερ Λόρενς), ηρωίδα του «Winter’ s bone» αναζητεί ένα τεκµήριο από τον νεκρό πατέρα της προκειµένου να επιζήσει, αυτή µε τα αδέλφια της και την κατάκοιτηµητέρα τους. Ο θάνατός του η ζωή µας!

Οταν ο κορυφαίος Αρθουρ Μίλερ (1915-2005) υπέγραφε το απόλυτο αριστούργηµά του «Ο θάνατος του εµποράκου» (Death of a salesman), ήταν αδιανόητο να φανταστεί την σηµερινή ύστερα από εξήντα χρόνια µετάλλαξη του «Εµποράκου» του. Ο Ουίλι Λόµαν, µε ασφαλιστήριο ζωής, προαγοράζει το µέλλον των παιδιών του, σκηνοθετώντας τοντροχαίο θάνατό του. Στην εποχή του, το πιο ακραίο τίµηµα που µπορούσενα πληρώσει κάποιος Desperado στα σαγόνια ενός αχόρταγου καρχαρία. ΟΤζέσαπ Ντόλι, πατέρας της µικρής Ρι, ο µεταλλαγµένος σηµερινός εµποράκος, πουλάει το τοµάρι του στον διάβολο ψήνοντας κρακ. Για µερικέςπενταροδεκάρες µε τις οποίες θα κοροϊδέψουν την πείνα τους τα τέσσεραµέλη της οικογένειάς του σ’ αυτή τη γιγαντιαία, αλλά ξεχαρβαλωµένη τρύπα των ΗΠΑ. Ετσι ακριβώς. Πρόκειται - αλλά στηνταινία δεν ονοµατίζεται - για το Dustball («δοχείο σκόνης»), περιοχή που αρχίζει από το τέρµα του Αρκανσο και περνάει από Μιζούρι και Νεµπράσκα. Το παρατσούκλι το κέρδισε από την καταστροφή που προκάλεσαν οι εντατικές καλλιέργειες µεταβάλλοντας την περιοχή σ’ ένα επικών διαστάσεων κρανίου τόπο. Μπροστά σ’ αυτή τη µετατροπή της ανθρώπινη ύπαρξης σε κάτι φτηνότερο καιπιο αναλώσιµο από τα σκουπίδια, η ζωή στις πλίνθινες καλύβες της Αφρικής µοιάζει µε αθηναϊκό ρετιρέ. Κάθε κουρέλι που φοράνε αυτά τα ζωντανά ζόµπι οδηγηµένα στα ναρκωτικά σαν µοναδική επιλογή για µιαµπουκιά µποµπότα,φωνάζει σε όλη τηνδιάρκεια της ταινίας «Help, Ι am dying!». Θεέµου, η κόλαση επί της Γης.

Το µεροκάµατο του τρόµου. Για ένα πιάτο φασόλια. «Αν καλλιεργούσε µαριχουάνα, τώρα θα ζούσε οπατέρας σου » λέει ένας µπάτσος στη Ρι. Το µοναδικό ίχνος οργανωµένης Πολιτείας σ’ αυτή την τρύπα. Ο χορός του θανάτου. Γιατί όλοι, φίλοι και συγγενείς, κολυµπάνε στα ίδια αφοδευτήρια. Γιατί η εξαθλίωση πορεύεται µε το έγκληµα. Είπαµε ο θάνατός σου η ζωή µου. Από τα πάνω προς τα κάτω. Ετσι, αυτός ο θηλυκός µικρός άγγελος πρέπει τώρα ναβρει το λείψανο του νεκρούπατέρα της. Ενα τεκµήριο του πτώµατός του. Ας πούµε ένα κοµµένο δακτυλάκι από το οποίο θα πιστοποιηθεί η ταυτότητά του. Τότε µόνο οι δανειστές θα καθυστερήσουν την εκποίηση της καλύβας του Τζέσαπ Ντόλι. Το δακτυλικό αποτύπωµα του νεκρού, λίγες εβδοµάδες ζωής για τη Ρι και την οικογένειά της.Πρέπει λοιπόν να ψάξει, να ρωτήσει να µάθει και κάτι από το πτώµα του πατέρα της να κόψει. Τι είπατε; Κόλαση; Κάτι χειρότερο.Αισθάνθηκα σα να µε πριονίζουν ταδόντια του Αδη.

Η Ντέµπρα Γκράνικ οδηγεί την πρωταγωνίστριά της και την πλοκή µε την ίδια κυνική, ξερήλιτότητα. Στ’αυτιά µου σαν γδούπος όταν ο απελπισµένος πέφτει από τον γκρεµό και το πτώµα του διαµελίζεται από βράχο. Πορτρέτα ανθρώπων ενσωµατωµένα, αφοµοιωµένα και αλεσµένααπό τις µυλόπετρες αυτής της πινακοθήκης τεράτων. Υπόδειγµα δωρικής σκηνοθεσίας. Μια αόρατη αλλά σαν γροθιά στο στοµάχι προσπάθεια να ταυτιστεί η µυθοπλασία µε µια αληθινή µαρτυρία. Υποκλίνοµαι σ’ αυτή την κολασµένη αγιογραφία ενός θηλυκού αµερικανού Ντοστογιέφσκι µε το όνοµα Ντέµπρα Γκράνικ!