Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ELEANOR RIGBY ΕΚΕΙΝΟΣ & ΕΚΕΙΝΗ 9 Απριλίου στους κινηματογράφους

Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ELEANOR RIGBY
ΕΚΕΙΝΟΣ & ΕΚΕΙΝΗ

THE DISAPPEARANCE OF ELEANOR RIGBY: HIM & HER
 του Νεντ Μπένσον

Δύο ταινίες. Ένας έρωτας.



 Τζέσικα Τσαστέιν Τζέιμς ΜακΑβόι Βαϊόλα Ντέιβις Γουίλιαμ Χαρτ Ιζαμπέλ Ιπέρ

ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ΒΛΕΜΜΑ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ 2014

ΕΠΙΣΗΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΟΡΟΝΤΟ 2014
  
Διάρκεια:
Εκείνος: 89’ Εκείνη: 100’

  
*Οι δύο ταινίες Εκείνος & Εκείνη προβλήθηκαν για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ του Τορόντο, ενώ στο Φεστιβάλ Καννών προβλήθηκε ένα μοντάζ και των δύο: «Εκείνοι». Στη χώρα μας κυκλοφόρησαν τα δύο μέρη Εκείνος & Εκείνη.

Ο Κόνορ και η Έλενορ, ένα κάποτε ευτυχισμένο ζευγάρι, είναι πια δυο ξένοι που προσπαθούν να καταλάβουν ο ένας τον άλλο. Η Εξαφάνιση της Eleanor Rigby διερευνά την υποκειμενικότητα στις σχέσεις, παρακολουθώντας και τις δύο πλευρές στην ιστορία ενός ζευγαριού, καθώς προσπαθούν να επανακτήσουν τη ζωή και την αγάπη που είχαν κάποτε.

Σημείωμα σκηνοθέτη

Ήθελα να εξερευνήσω την αγάπη στις σχέσεις και μου προκαλούσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η υποκειμενικότητα, με την έννοια ότι δύο άνθρωποι μπορούν να βιώσουν την ίδια κατάσταση με διαφορετικό τρόπο. Ήθελα να δείξω πόσο διαφορετικό μπορεί να είναι αυτό. Θεώρησα ότι δεν υπήρχε καλύτερος τρόπος από το να γράψω μία ερωτική ιστορία και να παρουσιάσω και τις δύο απόψεις.
Ήταν η πιο δημιουργική και συναρπαστική εμπειρία της ζωής μου.
Γνώρισα τη Τζέσικα (Τσαστέιν) περίπου 11 χρόνια πριν. Μία μικρού μήκους ταινία μου τότε παιζόταν σε ένα φεστιβάλ και υπήρχαν 12 άνθρωποι στο κοινό. Μετά την προβολή με πλησίασε και με ρώτησε αν τη σκηνοθέτησα εγώ, της απάντησα θετικά και μου είπε ότι θέλει να δουλέψει μαζί μου. Θυμάμαι ότι αναρωτήθηκα «Γιατί;». είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων που αυτό το κορίτσι ήταν από τους πρώτους φαν μου και πίστευε σε μένα. Ανέπτυξα την ιδέα για τις δύο ταινίες εξαιτίας της και για εκείνη. Είναι αστεία η ζωή μερικές φορές.
Ο Τζέιμς ΜακΑβόι ήταν ο άντρας που ήθελα εξαρχής να ενσαρκώσει τον Κόνορ. Εξαιτίας του προγράμματος του, καταφέραμε να τον εξασφαλίσουμε μόλις λίγους μήνες πριν ξεκινήσουμε γυρίσματα.
Είχα οραματιστεί αυτή την ταινία για τόσο πολύ καιρό. Είχα φτιάξει ένα βιβλίο γεμάτο ιδέες για το πως θα δείχνει, τα συναισθήματα των ηθοποιών, συγκεκριμένες σκηνές. Όταν αυτό έγινε όντως πραγματικότητα, ένιωσα πραγματικά τύχερος που είχα την ευκαιρία να κάνω κάτι που αγαπώ τόσο πολύ για να ζήσω.
Έψαχνα για ένα τραγούδι που θα συνδεόταν με το σενάριο πριν ακόμη αρχίσω να το γράφω. Το Eleanor Rigby είχε τη διάθεση, το συναίσθημα που έψαχνα και για τους χαρακτήρες μου, ιδιαίτερα ο στίχος “All the lonely people, where do they all come from.” Από εκεί άρχισα να σκέφτομαι για ένα σύνολο ανθρώπων που βιώνουν τη δική του μοναχικότητα ο καθένας κι άρχισα να κρατώ σημειώσεις. Έπειτα σκέφτηκα, και γιατί να μην ονομάσω και την ηρωίδα έτσι και να αφήσω αυτό το συναίσθημα να κρύβεται στο όνομα της.
Η Εξαφάνιση της Eleanor Rigby είναι μια ταινία για την αγάπη και για το πως η ζωή είναι μια υποκειμενική εμπειρία. Όλοι μας ζούμε μια ιστορία, άλλα όλοι οι άνθρωποι στη ζωή μας έχουν άλλη οπτική γι’ αυτή. Επέλεξα να το δω μέσα από μια ερωτική ιστορία, οπότε είναι και μια ταινία για τη διάρκεια και την αντοχή της αγάπης, την κατανόηση και την οπτική.
Θα ήθελα το κοινό να έχει τη δική του υποκειμενική εμπειρία παρακολουθώντας την ταινία, και να δουν όσα θέλουν εκείνοι να δουν. Νομίζω ότι αυτή είναι η ομορφιά του κινηματογράφου: ο καθένας μας έχει τη δική του προσωπική εμπειρία και παίρνει μαζί του πράγματα που αναγνωρίζει στον ίδιο του τον εαυτό. Είναι η ιστορία δύο ανθρώπων που αγαπιούνται αλλά δε ξέρουν τι να κάνουν με την αγάπη. Η Έλενορ κι ο Κόνορ αντιπροσωπεύουν οποιοδήποτε ζευγάρι, γιατί τελικά η ομορφιά κάθε σχέσης είναι να βρίσκεις μια ιδιαίτερη γλώσσα βασισμένη στη ζωή και τις εμπειρίες που μοιράστηκες με τον άνθρωπο σου, καλές ή κακές. Κανείς τρίτος δεν καταλαβαίνει ποτέ αυτή τη γλώσσα και δε μπορεί να ξέρει τι συμβαίνει πραγματικά. Είμαστε όλοι μας διαφορετικοί κι αντιμετωπίζουμε όλοι τις καταστάσεις διαφορετικά, αλλά όλοι θέλουμε να αγαπηθούμε. Ελπίζω το κοινό να αναγνωρίσει τον εαυτό του ή στοιχεία της σχέσης του στην ιστορία μου.
Νεντ Μπένσον

Νεντ Μπένσον
Ο Νεντ Μπένσον είναι σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός. Μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη, ενώ αποφοίτησε από τη Σχολή Κινηματογράφου της Κολούμπια το 2001. Ξεκίνησε την καριέρα του γράφοντας και σκηνοθετώντας ταινίες μικρού μήκους. Κατά τη διάρκεια της προβολής της τέταρτης μικρού μήκους ταινίας του Four Lean Hounds στο Φεστιβάλ του Μαλιμπού, τον προσέγγισε η άγνωστη τότε Τζέσικα Τσαστέιν και του ζήτησε να συνεργαστούνε. Η Τσαστέιν πρωταγωνίστησε στη μικρού μήκους ταινία του The Westerner το 2010.
Η Εξαφάνιση της Eleanor Rigby είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του.

Τζέιμς ΜακΑβοϊ (Κόνορ)

Ο Τζέιμς ΜακΑβοϊ γεννήθηκε στη Γλασκώβη της Σκωτίας το 1979, κι έλαβε τη μόρφωση του από τη Βασιλική Ακαδημία της Σκωτίας Μουσικών και Δραματικών Τεχνών.
Ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα ηθοποιός, έγινε  ιδιαίτερα δημοφιλής μετά τα «Ο Τελευταίος Βασιλιάς της Σκωτίας» και «Εξιλέωση».  Το πρώτο, του χάρισε υποψηφιότητες για τα BAFTA, τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου και από το London Film Critics Circle . Το Empire, τον χαρακτήρισε ως τον πιο υποσχόμενο ανερχόμενο ηθοποιό της Μεγάλης Βρετανίας.
Ακολούθησε η «Εξιλέωση» το 2007, για την οποία ερμηνεία του υπήρξε υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα και BAFTA, ενώ απέσπασε τα Βραβεία από το London Film Critics Circle Award και το Φεστιβάλ της Σάντα Μπάρμπαρα.

Τζέσικα Τσαστέιν (Έλενορ)
«Μία από τις καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της», σύμφωνα με τον κριτικό Ρότζερ Έμπερτ, η Τζέσικα Τσαστέιν ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην υποκριτική στη σχολή του Τζούλιαρντ. Έπειτα από αρκετές τηλεοπτικές εμφανίσεις (Veronica Mars, ER) καπέσπασε την προσοχή του κοινού το καλοκαίρι του 2011 με τις ερμηνείες της στα Το Χρέος, Το Δέντρο της Ζωής και Οι Υπηρέτριες. Ο ρόλος της στις Υπηρέτριες, της χάρισε την πρώτη της υποψηφιότητα στα Όσκαρ. Το 2013, ήταν ξανά υποψήφια για την ερμηνεία της στο Zero Dark Thirty.

Δεν υπάρχουν σχόλια: