Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2008

Εξομολόγηση ενός οικονομικού δολοφόνου του Στέλιου Κούλογλου


ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΕΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ
(Apology of an economic hitman)
http://www.hitmanapology.com

Δύο πρόεδροι της Λατινικής Αμερικής πεθαίνουν κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες. Πίσω από την δολοφονίες βρίσκονται τα τσακάλια της CIA και μια ομάδα οικονομικών δολοφόνων. Ενα στέλεχος της ομάδας αποκαλύπτει την αλήθεια σε ένα εξαγριωμένο πλήθος, κάπου στην Λατινική Αμερική...

Σύνοψη:
Ο Τζον Πέρκινς από το 1971 έως το 1981 εργάστηκε στην πολυεθνική εταιρία συμβούλων Chas. T. Main ως οικονομολόγος. Στην πραγματικότητα όμως ήταν ένας Οικονομικός Εκτελεστής, στρατολογημένος από τις μυστικές υπηρεσίες των Ηνωμένων Πολιτειών. Οπως ειχε ορκισθεί όταν στρατολογήθηκε,κράτησε το στόμα του κλειστο ώσπου με αφορμή τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001, αποφάσισε να εκθέσει δημοσίως τη αθέατη πλευρά της αμερικανικής εταιρειοκρατίας, συγγράφοντας την <Εξομολόγηση ενός Οικονομικού Δολοφόνου>. Στο βιβλίο αυτό βασίστηκε το ομότιτλο ντοκιμαντέρ του δημοσιογράφου Στέλιου Κούλογλου. Ο Τζον Πέρκινς υπήρξε ένα από τα εξέχοντα μέλη της μυστικής ομάδας των «οικονομικών δολοφόνων», οι οποίοι χρησιμοποιούσαν ψευδείς οικονομικές αναφορές, εξαγορές, εκβιασμούς, σεξ και φόνους για να εξαπλωθεί η αμερικανική αυτοκρατορία μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Μετά από μια μακρόχρονη εσωτερική μάχη που καταγράφει το διλμ, ο Πέρκινς συναντά στον Ισημερινό την κόρη του δολοφονημένου προέδρου της χώρας και μιλά μπροστά σ’ ένα εξαγριωμένο Λατινοαμερικάνικο κοινό.

Βασισμένο σε σπάνιο προπαγανδιστικό υλικό, με δραματοποιημένες στυλ φιλμ- νουάρ σκηνές, κι αποκλειστικές εξομολογήσεις του best seller συγγραφέα (Confessions of an Economic Hit Man, The Secret History of the American Empire), αυτό το συναρπαστικό ντοκιμαντέρ, ρίχνει φως στους άγνωστους μηχανισμούς που χρησιμοποιούν αυτοί που κυβερνούν σήμερα τον κόσμο μας, στις ρίζες της ισλαμικής τρομοκρατίας, και τους λόγους που ένα τόσο μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού ζει στα όρια της ανέχειας.
Η απόλυτη απάντηση στην ερώτηση του Μπους: «Γιατί μας μισούν;»

Σημείωμα σκηνοθέτη:
«Αυτό είναι φιλμ νουάρ», σκέφτηκα μόλις διάβασα την ιστορία των οικονομικών εκτελεστών. Μία σέξυ femme fatale, διαφθορά και δολοφονίες, κρυφές συναντήσεις των «τσακαλιών» της αυτοκρατορίας σε δωμάτια γεμάτα καπνό. Αφήγηση του πρωταγωνιστή, παγιδευμένου σε μια ανεπιθύμητη κατάσταση, φλας μπακ στη γέννηση των οικονομικών εκτελεστών και ματιές στο μέλλον,δηλαδή στη λεηλασία του Ιράκ.
Χρησιμοποίησα όλες τις τεχνικές του φιλμ νουάρ, για να φτιάξω ένα ντοκιμαντέρ που εξιστορεί την πραγματική ιστορία του κόσμου μας.
Το μήνυμα των φιλμ νουάρ είναι συχνά απαισιόδοξο.. Αλλά η πλοκή και οι τελευταίες σκηνές της ταινίας, όπου ο πρωταγωνιστής απολογείται μπροστά στο λαό του Ισημερινού για τις πράξεις του, δίνουν μια νότα αισιοδοξίας: σε ένα κόσμο γεμάτο κυνισμό και πολέμους, υπάρχει πάντα χώρος για μετάνοια κι ελπίδα.»
Στέλιος Κούλογλου, Μάρτιος 2008
Η αντίδραση του Τζον Πέρκινς, όταν είδε την ταινία:
Είμαι βαθιά εντυπωσιασμένος- πρόκειται για ένα πολύ δυνατό και καλοφτιαγμένο φιλμ. Νομίζω ότι θα καθιερωθεί ως κλασσικό, ο κόσμος θα το βλέπει για δεκαετίες, αρκεί να τον ενδιαφέρει έστω και λίγο η ιστορία του τελευταίου μισού του 20ου αιώνα. Αφηγείται την ιστορία μιας αυτοκρατορίας- και τις επιπτώσεις σε ολόκληρο τον κόσμο- με ένα ιδιαίτερο και εύκολα κατανοητό τρόπο. Σοκαρίστηκα από το μέγεθος της παραγωγής και την αφοσίωση σου. Το αρχειακό υλικό για τον Ρόλντος (πρωην πρόεδρος Ισημερινου) και τον Τορίχος (πρώην πρόεδρος του Παναμά) με έκανε να δακρύσω. Τα περισσότερα από αυτά τα έβλεπα για πρώτη φορά. Ο τρόπος που ενσωμάτωσες τα διαφημιστικά της Ford Motor Co με την επίθεση στη Βαγδάτη και το Ρόμπερτ ΜακΝαμάρα είναι εξαιρετικός. Με τιμά ιδιαίτερα που ενέπνευσα εσένα και το συνεργείο σου. Είσαι μάστερ! (προσωπικό e-mail προς το Στέλιο Κούλογλου)

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΕΛΙΟΥ ΚΟΥΛΟΓΛΟΥ

Ο Στέλιος Κούλογλου είναι δημοσιογράφος. Είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου Αθηνών και σπούδασε δημοσιογραφία στο Παρίσι, στο Τόκιο και στην Ινδία. Ξεκίνησε να δημοσιογραφεί το 1981 στο «Aντί» και αργότερα εργάστηκε ως πολιτικός συντάκτης στο "Βήμα". Διετέλεσε ανταποκριτής της εφημερίδας "Αυγή" στο Παρίσι και το 1989 εγκαταστάθηκε στην Μόσχα απ όπου κάλυψε τις εξελίξεις στην Σοβιετική Ένωση και τις άλλες πρώην σοσιαλιστικές χώρες για λογαριασμό του ραδιοσταθμού "Sky" και της εφημερίδας "Καθημερινή". Τα χρόνια 1992-95 κάλυψε ως ειδικός απεσταλμένος τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Επίσης αρθρογραφεί σε περιοδικά και έχει γράψει 7 βιβλία. Το τελευταίο του βιβλίο («Μην πας ποτέ μόνος στο ταχυδρομείο»), είναι best seller με περισσότερα από 35.000 αντίτυπα.
Από το 1996 ο Κούλογλου επιμελούνταν και παρουσίαζε την εκπομπή Ρεπορτάζ χωρίς Σύνορα στη δημόσια τηλεόραση (Ε.Ρ.Τ.). Το Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα ήταν μια ωριαία εβδομαδιαία εκπομπή ντοκιμαντέρ πάνω σε διεθνή και ελληνικά ιστορικά και σύγχρονα πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα, εστιάζοντας κυρίως στις εμπειρίες των πρωταγωνιστών τους αλλά και των απλών ανθρώπων. Από το 1996, οπότε και ξεκίνησε, η εκπομπή βρισκόταν στον κατάλογο των καλύτερων τηλεοπτικών προγραμμάτων και επιλέχθηκε για να αντιπροσωπεύσει την Ελλάδα σε διεθνή φεστιβάλ ντοκιμαντέρ. Βραβεύθηκε τέσσερις φορές ως η καλύτερη ελληνική ενημερωτική εκπομπή. Το Σεπτέμβριο του 2000 και 2001 της απονεμήθηκε το "Euro-Comenius", το ευρωπαϊκό βραβείο για ιστορικά ντοκιμαντέρ.
Από τον Οκτώβριο του 2005 επιμελούνταν και παρουσίαζε την εκπομπή "Θεματική Βραδιά" στην ΕΤ1.
Συγγραφέας και σκηνοθέτης πολλών ντοκιμαντέρ μεταξύ των οποίων το βραβευμένο: “Κομμουνισμός: η μεγάλη ουτοπεία του 20ου αιώνα ” (Καλύτερο Ελληνικό Ντοκιμαντέρ-2000, Βραβείο Eurocomenius -2000, για το καλύτερο Ιστορικό ντοκιμαντέρ Ευρωπαϊκής παραγωγής), “Ο Αγώνας του Θανάτου”(Βραβείο Eurocomenius -2002) και “Whistleblowers”. Director for the French-German ARTE channel.
Έχει γράψει πάνω από 150 σενάρια για ντοκιμαντέρ και οχτώ βιβλία.
Φιλμογραφία:
- The crusade of an Archbishop (2000 Αrte) - Ο Αγώνας του Θανάτου (2002)- Whistleblowers (2004)

Σενάριο/ Σκηνοθεσία: Στέλιος Κούλογλου
Παραγωγός: Σπύρος Μαυρογένης
Συμπαραγωγοί: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΕΡΤ ΑΕ, Στέλιος Κούλογλου, Ηλίας Μπόβαλης, Kenan Akkawi, Ιωάννα Λουλουδή
Διεύθυνση φωτογραφίας: Διονύσης Ευθυμιόπουλος, Μανώλης Κονσολάκης.
Εκτέλεση παραγωγής: Ηλίας Μπόβαλης, Λίλυ Γρυπαίου
ASSOSIATED PRODUCER: MOXIE FILMS
Μοντάζ: Kenan Akkawi
Σχεδιασμός ήχου: Περσεφόνη Μίλιου
Μιξάρισμα ήχου: Echo Studios, Κώστας Βαρυπομπιώτης
Έρευνα και αρχειακό υλικό: Ιωάννα Λουλούδη
Έρευνα: Μαρία Λιβανού, Δάφνη Σκαγκλιώνη, Κωνσταντίνος Τσαλάκος
Μουσική: ACTIVE MEMBER
Μουσική βιβλιοθήκη: Funkey Studios, Αλέξανδρος Μαμμόπουλος
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Έλενα Χριστούλη
Styling: Δέσποινα Χειμώνα
Παραγωγή: Lynx ΑΕ.
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Μίσσιν
Βοηθός μοντέρ: Ιωάννα Πογιατζή, Άρτεμις Αναστασιάδου, Μαϊρίλια Καλαϊτζίδου Υποτιτλισμός: Arcadia Media, Μενέλαος Κώστας
Γραφικά: Πέτρος Γκέλας, Φώτης Δορκοφύκης
Κάμερα: Δημήτρης Κασσιμάτης
VIDEO MAN: Χρήστος Αραμπατζής
Βοηθός παραγωγής: Γιώργος Περγανδός, Στράτος Κοβάνης
Βοηθός καλλιτεχνικής διεύθυνσης: Josephine Serio
Βοηθός styling: Νικολέτα Μητροφανάκη
Ηλεκτρολόγος: Παναγιώτης Μουσαφιράκης, Βαγγέλης Ρούσσης
Φωτισμός: Κώστας Γκίκας
Μακιγιάζ: Μαρίνα Στάικου
Διεύθυνση οικονομικών: Στέλλα Γεωργακοπούλου
Γραμματεία: Νίκη Δήμου
Κοστούμια: Vestiario Konsta
Ηθοποιοί:
Κωνσταντίνος Βελέντζας, Ναταλία Λιονάκη, Γιάννης Χατζηγιάννης, Τάκης Στάγκος, Γιώργος Πλακούλας, Βαγγέλης Τάσσας, Γιάννης Σκούταρης, Γιάννης Νιόρας, Νίκος Καβούρης
Διάρκεια: 89

Ημερομηνία εξόδου ΗΠΑ: 15 Αυγούστου 2008 (Pioneer Theatre, Νέα Υόρκη The Laemmle Theatre στο Λος Άντζελες 22-28 Αυγούστου 2008)
LYNX S.A.ΔΙΑΝΟΜΗ ΕΛΛΑΔΑ & ΚΥΠΡΟΣ: SEVEN FILMS ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ: DECKERT DISTRIBUTION GMBH ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΗΠΑ: MOXIE FILMS

Συμμετοχές σε Φεστιβάλ:
· 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου ΒανκούβερΥποψήφιο για βραβείο Καλύτερης Μη μυθοπλαστικής ταινίας
· SunDoc, Κοπεγχάγη (Οργάνωση: Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ντοκιμαντέρ, European Documentary Network (EDN))
· 61ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου ΛοκάρνοΠρεμιέρα στην Εβδομάδα Κριτικής (Semaine de la Critique)

Ξένος τύπος:
Μετα την προβολή της ταινίας στους κινηματογράφους της Νέας Υόρκης και του Λος Αντζελες καθώς στα φεστιβάλ του Λοκάρνο και του Βανκούβερ, Ιταλικές και Αμερικανικές εφημερίδες δημοσίευσαν εκτενείς κι ενθουσιαστικές κριτικές: «Χάρη στην εξαιρετική χρήση των δραματοποιημένων σκηνών, ο σκηνοθέτης κατάφερε να μετατρέψει το φιλμ σε ένα πολιτικό θρίλερ, που κρατάει πάντα σε αγωνία το κοινό .»
Coriere de la Ticino
«…το περιεχόμενο του είναι εκρηκτικό. Οτιδήποτε υποπτευόμασταν για τις Ηνωμένες Πολιτείες μπορεί και να είναι αλήθεια. Κάνει τα πόδια σου να τρέμουν»
Il Sole 24 Ore
“Εδώ θα βρείτε όλους τους λόγους, γιατί ο κόσμος σιχαίνεται τους «γιάνκις»… όλα αυτά έχουν ειπωθεί και στο παρελθόν, είναι αλήθεια. Το γεγονός όμως ότι έρχεται από άμεση απολογία, είναι συναρπαστικό»
Il Manifesto
«…η ταινία αποκαλύπτει μερικά ραδιουργά γεγονότα. Οι σκηνές του κοινού στο Κίτο, που ορθώνεται ενάντια στην αμερικανική πολιτική σε καθηλώνουν»
New York Times
«... ενα προκλητικό, συναρπαστικό φιλμ-νουαρ που δεν πρέπει να χάσετε. Μπορεί να αρρωστήσετε και να αισθανθείτε κατάθλιψη, αλλά μετα θα συνειδητοποιήσετε ότι παρόμοιες πρακτικές εφαρμόζονται και στην κρίση της Γουώλ Στρητ....
.90,1FM Καναδας

Tips:

Το ομότιτλο βιβλίο "Εξομολόγηση ενός οικονομικού δολοφόνου" του John Perkins, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις "Αιώρα", σε μετάφραση του Βασίλη Αθανασιάδη και με εισαγωγή του Στέλιου Κούλογλου.

«Αφού διαβάσετε το βιβλίο, θα βλέπετε τις ειδήσεις με άλλα μάτια».
The Guardian

Τον Τζον Πέρκινς έπεισε ο ίδιος ο Στέλιος Κούλογλου να απολογηθεί δημόσια στο λαό του Εκουαδόρ, και να μιλήσει με την κόρη του πρώην προέδρου του, τη Μάρθα Ρόλντος. Τα δικαιώματα του βιβλίου έχουν ήδη αγοραστεί για τη μεταφορά του στη μεγάλη οθόνη, και ο Harisson Ford έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον του να συμμετάσχει στην ταινία.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Kαλησπέρα,

υπάρχει κάποιο e-mail επικοινωνίας;

Απόστολος Κίτσος
SportDay
Let's Go
NovasportsFM

Ανώνυμος είπε...

Tα δικα μου:
toliskitsos@hotmail.com
6974-870056

"Αισθηματική ηλικία" είπε...

Με αποκλειστικές συνεντεύξεις και σπουδαίο υλικό, ο Στέλιος Κούλογλου, ασυναγώνιστος στο διεθνές πολιτικό ρεπορτάζ, με δυνατότητες και επιτυχίες που ξεπερνούν τα όρια της Ελλάδας, αναπαριστά μια σκοτεινή σελίδα της ιστορίας όταν οι αυτοκρατορικές Ηνωμένες Πολιτείες χειραγώγησαν την παγκόσμια πολιτική, στρατολογώντας οικονομολόγους και μετατρέποντάς τους σε εκτελεστές, με θύματα κυρίως το λατινοαμερικάνικο λαό και, στην προκειμένη περίπτωση, τους αρχηγούς του Ισημερινού και του Παναμά.

Μετά την 11η Σεπτεμβρίου, ο οικονομικός δολοφόνος Τζον Πέρκινς μετανόησε και αποκάλυψε το ρόλο του σε ένα μπεστ σέλερ που αποτελεί την κύρια πηγή του ντοκιμαντέρ. Μαζί με αρχεία, συνεντεύξεις μαρτύρων και ειδικών, του Πέρκινς φυσικά, αλλά και με την εμβόλιμη συνδρομή ενός σπάνιου προπαγανδιστικού ντοκιμαντέρ της Ford Motor Co. στήνεται μια αναδρομή που αναφέρεται σε ταραγμένες εποχές αλλά, ανατριχιαστικά, σχετίζεται με τη χρεωκοπία της σύγχρονης εταιρειοκρατίας (corporatocracy) που αυτήν τη στιγμή νιώθει ο πλανήτης στο πετσί του. Όπως σημειώνει και ο σκηνοθέτης, η στιγμή που ο Πέρκινς εξομολογείται με τα σπαστά ισπανικά του μπροστά σε ακροατήριο/λαϊκό δικαστήριο στον Ισημερινό, δεχόμενος οργισμένη κριτική, είναι μια αδιάψευστη ανθρώπινη μαρτυρία μιας απάνθρωπης σειράς ενεργειών στο όνομα της παγκόσμιας ισορροπίας.

Ενώ λοιπόν το σύνολο που απαρτίζει την ταινία είναι οριακά ικανό να βγει στις αίθουσες σαν αυτόνομη ταινία, η στιλιζαρισμένη δραματοποίησή του δεν προσθέτει απολύτως τίποτε. Ο Στέλιος Κούλογλου διέγνωσε ένα νουάρ δεύτερο επίπεδο στο πνεύμα της ιστορίας αυτής και έστησε μια παρεμβολή που φαίνεται φτωχή και αχρείαστη - κλοτσάει σαν ψεύτικο και στημένο πακετάρισμα. Πιστεύω πως το στοιχείο αυτό θα μπορούσε να γαζωθεί αόρατα μέσα στην υπάρχουσα πλοκή των γεγονότων με ένα νευρικότερο μοντάζ και ενδεχομένως μια διαφορετική μουσική επένδυση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ LIFO

"Αισθηματική ηλικία" είπε...

Οικονομικός δολοφόνος. Δηλαδή κάποιος που στήνει την τράπουλα σε αναπτυσσόμενες χώρες για να τις ελέγχουν οι προηγμένες.

.

Υπάρχουν τρεις κατηγορίες ανθρώπων. Αυτοί που ξέρουν το θέμα καλά, οι διαβασμένοι, ίσως δεν εντυπωσιαστούν από την ταινία του Στέλιου Κούλογλου. ( www.hitmanapology.com το site) Ειδικά αν είναι (που είναι συχνά) λίγο κομπλεξικοί, θα αρχίσουν να ξεψαχνίζουν διάφορες λεπτομέρειες, ή θα πούνε "καλά αυτό το βιβλίο το διάβασα πριν καιρό" ή "καλά μωρέ, δεν το ήξερες ότι γίνεται έτσι;" Αγνοήστε τους. Υπάρχουν αυτοί που δεν τους νοιάζει. Αν κάτσουν να το δούνε όμως (και βλέπετε εύκολα χάρη στην έξυπνη δραματοποίηση και το μοντάζ) θα τους γοητεύσει. Η ιστορία του John Perkins, ο τρόπος που τον στρατολόγησαν στην ειδική ομάδα αυτή και κυρίως οι λεπτομέρειες του τρόπου που κατέληγε να εκβιάζει ολόκληρα κράτη και να υπαγορεύει την πορεία τους, είναι συναρπαστικές.

.

Για τους περισσότερους που είμαστε κάπου στην μέση, συνιστώ ανεπιφύλακτα το έργο. Παρά (ή ίσως επειδή) αυτά που τράβηξε στην Ελλάδα όπου το φεστιβάλ κινηματογράφου δεν το δέχτηκε επειδή το φεστιβάλ ντοκιμαντέρ δεν το δέχτηκε επειδή έχει δραματοποιημένες σκηνές. (Άντε βγάλε άκρη!) Από Οκτώβριο στις αίθουσες επιτέλους.
Μπράβο στον Στέλιο και στην ομάδα του!

Alex Chalkidis http://www.alexanderchalkidis.com/blog/post/2008/04/Economic-hitmen.aspx

"Αισθηματική ηλικία" είπε...

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΖΟΝ ΠΕΡΚΙΝΣ, ΣΠΑΝΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟΥ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΣΚΗΝΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΠΕΜΠΟΥΝ ΣΕ ΦΙΛΜ ΝΟΥΑΡ. ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ, ΣΕ ΕΝΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΨΗ.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΗΤΣΗΣ Αθηνοραμα

Seven Films είπε...

Πρώτα θα μιλήσω για τις ενστάσεις μου, για να είναι καθαρός ο λόγος μου. Δεν εμπιστεύομαι έναν πράκτορα της CIA, έναν δολοφόνο, όπως και ο ίδιος ομολογεί, έστω και αν εκ των υστέρων δηλώνει πως έχει μετανοήσει. Ιδιαίτερα όταν τον ακούω να ισχυρίζεται πως αιτία της μετάνοιάς του ήταν η 11 Σεπτεμβρίου! Στάθηκε, λέει, απέναντι στους γκρεμισμένους πύργους και…μετανόησε! Επίσης, δεν εμπιστεύομαι και τον ερευνητή, ο οποίος περιοδικά μεταπηδάει και στη σκηνοθεσία, Στέλιο Κούλογλου. Πολλές τηλεοπτικές δουλειές του, αλλά και άλλες δημοσιογραφικές δραστηριότητές του, είναι τόσο… αντιφατικές, για να μην πω κάτι χειρότερο, που δεν βοηθάνε το θεατή να καταλήξει σε συμπεράσματα. Η μία θέση του αναιρεί την άλλη!
Εξετάζοντας τώρα το συγκεκριμένο δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ, πολλές σκηνές που αφηγείται ο πράκτορας «παίζονται» από ηθοποιούς, πρέπει να ομολογήσω πως είναι αρκετά αποκαλυπτικό, αν και αδύνατο κινηματογραφικά, αφού δεν προχωράει παραπέρα από μια τηλεοπτική εκπομπή. Πράγμα που σημαίνει δεν μπαίνει βαθιά στη υπόθεση, δεν ανοίγει κλεισμένες πόρτες. Στέκεται σε γενικότητες για να είναι «πλατιά» αποδεκτό. Παρ΄ όλα αυτά είναι αποκαλυπτικό! Ο μετανοήσας πράκτορας είναι ωμός όπως είναι όλοι οι πράκτορες! Δεν έχει ενδοιασμούς να ομολογήσει, όχι μόνον τα εγκλήματα της πατρίδας του, τις δολοφονίες λατινοαμερικάνων πολιτικών, τους εκβιασμούς και τα πραξικοπήματα, αλλά και τις δικές του εμπλοκές. Και όλα αυτά μπροστά σε λατινοαμερικάνικο κοινό, όπου δίνει, πια, τις διαλέξεις του. Και το οποίο κοινό, έχοντας τη δική μου άποψη, τον γιουχάρει…
Κρατώντας, λοιπόν, τις επιφυλάξεις σας δείτε το ντοκιμαντέρ και κρατήστε όσα σας είναι χρήσιμα. Και όπου νομίζετε γιουχάρετέ τον και εσείς! Ακόμα και «στημένη» να είναι η δουλειά, που δεν το αποκλείω, δεν παύει να δίνει χρήσιμες πληροφορίες! Πληροφορίες που αν τύχουν καλής επεξεργασίας βοηθάνε να κατανοηθεί ακόμα πειστικότερα ο καταστροφικός ρόλος των ΗΠΑ και οι δολοφονικές αποστολές των μυστικών της υπηρεσιών.
ΝΙΚΟΣ ΑΝΤΩΝΑΚΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ