Δευτέρα, 12 Μαΐου 2008

Ο ΡΩΜΑΙΟΣ ΚΑΙ Η ΙΟΥΛΙΕΤΑ ΠΑΝΤΡΕΥΟΝΤΑΙ


Από την Πέμπτη 15 Μαίου στους κινηματογράφους
Λίγο πριν την επίσημη έναρξη του EURO 2008, η Seven Films σας προσκαλεί στους κινηματογράφους για ένα ερωτικό παιχνίδι που το σκορ του είναι προδιαγεγραμμένο:

Παλμέιρας – Κορίνθιανς = Νικητής ο έρωτας!!!

Σκηνοθεσία: Μπρούνο Μπαρέτο
Σενάριο: Μάρκος Καρούσο, Τζαντίρα Μαρτίνι, Μάριο Πράτα
Παίζουν: Λουάνα Πιοβάνι, Μάρκο Ρίκα, Λουίζ Γκουστάβο, Μάρτα Μέλινγκερ, Μπέρτα Ζεμέλ, Λεονάρντο Μιγκιορίν, Μελ Λισμπόα
Έτος Παραγωγής: 2005
Γλώσσα: Βραζιλιάνικα
Έγχρωμο
Διάρκεια: 90’


Ιουλιέτα: ένα κορίτσι σαν τα κρύα τα νερά, πανέμορφη, αθλήτρια και ορκισμένη οπαδός των Παλμέιρας.
Ρωμαίος: γοητευτικός οφθαλμίατρος και -τρίτης γενιάς- οπαδός των μεγαλύτερων αντιπάλων των Παλμέιρας, των Κορίνθιανς!

Η συνάντησή τους θα είναι… καρμική και ο έρωτάς τους ακαριαίος σαν ξαφνικό αυτογκόλ. Το ίδιο ξαφνικές και ακραίες, θα είναι και οι αντιδράσεις των οικογενειών τους, φανατικών οπαδών των αντιπάλων ομάδων…

Πώς αλλιώς θα μπορούσε να αρχίζει μια ταινία από την καυτή Βραζιλία, παρά με ένα γήπεδο που δονείται από τις φωνές των φιλάθλων, σαν τεράστιο ηχείο, στέλνοντας το μήνυμά του στον ουρανό;
Ποδόσφαιρο και έρωτας είναι το θέμα της ταινίας, που βρίσκει την έμπνευσή της στο κλασικό έργο του Σέξπιρ. Τους ρόλους των αντίπαλων οικογενειών καλούνται να παίξουν οι αντίπαλες ομάδες του Σάο Πάολο, Παλμέιρας και Κορίνθιανς, αλλά και οι οπαδοί τους, με ξεκαρδιστικά αποτελέσματα! Μια κωμωδία καταστάσεων, με πολλές σκηνές που προσφέρουν άφθονο γέλιο και χαλάρωση. Οι καλές ερμηνείες και παρουσίες προσθέτουν… πόντους στην ταινία, με τον εκρηκτικό Λουίζ Γκουστάβο να ξεχωρίζει, με το έντονο ταμπεραμέντο του, στον ρόλο του πατέρα της Ιουλιέτας.
Μπορεί το ποδόσφαιρο να βρίσκεται στην έδρα του, τη Βραζιλία, όμως, θα τα βρει σκούρα απέναντι στον έρωτα αυτού του ζευγαριού!

Αν ο Σαίξπηρ ζούσε τον 21ο αιώνα στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, θα μετάλλασσε κάπως έτσι την πιο διάσημο κι αγαπημένο έργο του: Ο Ρωμαίο κι η Ιουλιέτα είναι ένα ερωτευμένο ζευγάρι που προσπαθεί να παντρευτεί. Κι όμως τους ενώνει και τους χωρίζει το ίδιο πράγμα: Όχι η θεά του έρωτα, αλλά η στρογγυλή θεά! Η βραζιλιάνα Ιουλιέτα μας έχει πατέρα έναν παράγοντα της ποδοσφαιρικής ομάδας των ‘Παλμέιρας’, τόσο τρελαμένο με το σπορ, που αρνείται να οραματιστεί την κόρη του νυφούλα στο πλευρό φιλάθλου που να στέκεται σε άλλη θύρα του γηπέδου...Κάτι που ισχύει για το σύγχρονο Ρωμαίο μας που είναι αρχηγός του συνδέσμου της θανάσιμα αντίπαλης ομάδας των ‘Κορίνθανς’. Κάπως έτσι οι δυο εραστές προσπαθούν να κρύψουν την αθλητική ταυτότητα του Ρωμαίο. Θα τα καταφέρουν; Ή θα βγουν οφ σάιντ; Θα πέσουν άραγε κόκκινες κάρτες στον έρωτα; Και ποιος διαιτητής θα σφυρίξει τη λήξη;

Σχόλια:
Ο σκηνοθέτης Μπρούνο Μπαρέτο παίζει κι αυτός σε δύο γήπεδα: Μοιράζει το χρόνο του ανάμεσα στο Χόλυγουντ, γυρίζοντας ταινίες όπως το «Θέα από Ψηλά» και τη γενέτειρά του- κατάγεται άλλωστε από μία από τις πιο μεγάλες οικογένειες στο χώρο του κινηματογράφου στη Βραζιλία. Σε αυτή την τελευταία κωμωδία του παραδίδει μαθήματα γέλιου, φτιάχνοντας μια γκάμα σπαρταριστών χαρακτήρων, πρώτων και δεύτερων ρόλων που χτίζουν έξυπνους διάλογους με άφθονες αναφορές στον κόσμο του ποδοσφαίρου που χαρακτηρίζει τη Βραζιλία και συγκινεί εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον κόσμο.


Η ταινία παρουσιάστηκε στο 47ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στα πλαίσια του αφιερώματος για τον σύγχρονο βραζιλιάνικο κινηματογράφο.

Web:
http://www.ocasamentoderomeuejulieta.com.br/

6 σχόλια:

Seven Films είπε...

Η κωμωδία του Σαίξπηρ μεταφερμένη στη Βραζιλία του ποδοσφαίρου.
Πολλοστή ελεύθερη διασκευή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, αυτήν τη φορά με φόντο τον ποδοσφαιρικό οπαδισμό που διχάζει το Σάο Πάολο ανάμεσα στην Κορίνθιανς και την Παλμέιρας, τους συλλόγους που μονοπωλούν το ενδιαφέρον στην μπάλα. Η Ιουλιέτα είναι κόρη φανατικού οπαδού της Παλμέιρας και έχει ονομαστεί έτσι από τον συνδυασμό των ονομάτων του Ζουλίνιο και του Ετσεβαριέτα. Είναι και αυτή αθλήτρια, πολύ όμορφη και ορκισμένη φίλαθλος της ομάδας, αλλά κάνει το λάθος να ερωτευθεί έναν οφθαλμίατρο, τρελαμένο με την Κορίνθιανς - όπως άλλωστε και όλη η οικογένεια του. Θα προκύψουν σαιξπηρικές παρεξηγήσεις και ο βετεράνος Μπρούνο Μπαρέτο, που ειδικεύεται στη λεκτική κωμωδία και γνωρίζει πώς να της δίνει ρυθμό και φωτιά όποτε χρειάζεται, κάνει μια ταινία που τουλάχιστον στην Ελλάδα, με τη συγγενή ποδοσφαιρική κάψα, βγάζει νόημα. Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα δεν παύει να είναι κατά βάση μια ελαφριά φάρσα με τραβηγμένα χαρακτηριστικά, παθιασμένη ερμηνεία από τον μπαμπά της νύφης Λουίς Γκουστάβο, και τη σχετική υπερβολή στις καταστάσεις. Καλοφτιαγμένη, ωστόσο. Η σκηνή στο αεροπλάνο δείχνει την πείρα του σκηνοθέτη και τον διαχωρίζει από το σωρό.

ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ LIFO

Seven Films είπε...

Mια ποδοσφαιρική ανάγνωση του έργου του Σέξπιρ με την μπάλα να μπαίνει εμπόδιο στον έρωτα των ηρώων, καθώς εκείνη είναι οπαδός των Παλμέιρας κι αυτός των Kορίνθιανς, των δύο αιώνιων αντιπάλων στη Bραζιλία. Κινηματογραφημένη με ενέργεια, φωτογενείς πρωταγωνιστές και πετυχημένο κωμικό timing, η ταινία του Mπρούνο Mπαρέτο δεν στοχεύει πιο μακριά από την κωμική ηθογραφία

ΓΙΟΩΡΓΟΣ ΚΡΑΣΣΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ATHENS VOICE

Seven Films είπε...

"ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗ" ΔΙΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΣΑΙΞΠΗΡΙΚΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΕΤΑΙ ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΥΣΤΕΡΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΩΝ. ΕΞΥΠΝΗ ΙΔΕΑ, ΚΑΛΟΣΤΗΜΕΝΗ ΠΛΟΚΗ ΚΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΚΑΣΤ, ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΗ ΛΑΪΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ ΠΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗΣΕΙ, ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΙΣΤΑ ΟΛΑ ΤΑ ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΑ ΚΛΙΣΕ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΕΧΤΣΗΣ ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ

Seven Films είπε...

Στο σύγχρονο Ρίο, ο Ρωμαίος ζωντοχήρος οδοντίατρος και η Ιουλιέτα προπονήτρια, ερωτεύονται παράφορα, παρά το γεγονός ότι από κούνια υποστηρίζουν φανατικά αντίπαλες ποδοσφαιρικές ομάδες. Διάφορα ευτράπελα θα δημιουργηθούν, καθώς, στην προσπάθειά τους να επισημοποιήσουν τη σχέση τους, θα αποκρύψουν από τους δικούς τους την αλήθεια - εκείνος από τη «βαμμένη» Κορίνθιανς, γιαγιά του κι εκείνη από τον πατέρα της, μέλος του Δ.Σ. της λέσχης της Παλμέιρας... Η ιδέα του να παραλλάξεις την παλαιοβερονέζικη πατρογονική βεντέτα της σαιξπηρικής τραγωδίας σε νεοβραζιλιάνικη ποδοσφαιρική, με τους όρους μιας ρομαντικής κομεντί, μπορεί αρχικά να μην ακουγόταν οπωσδήποτε κακή. Αλλωστε, είναι θέμα χειρισμού.
Και ο Μπρούνο Μπαρέτο που όλο κι όλο μια χαριτωμένη ταινία έχει κάνει στη ζωή του («Η Ντόνα Φλορ και οι δύο σύζυγοί της»), αποδεικνύεται εδώ με το εναλλασσόμενα γλυκερό και χονδροειδές φαρσικό χιούμορ του, τόσο ανίκανος χειριστής που ούτε κουρδιστό στρατιωτάκι δεν θα του εμπιστευόσουν

ΡΟΜΠΙ ΕΚΣΙΕΛ ΕΘΝΟΣ

Seven Films είπε...

Πώς αλλιώς θα μπορούσε να αρχίζει μια ταινία από την καυτή Βραζιλία, παρά με ένα γήπεδο που δονείται από τις φωνές των φιλάθλων; Ποδόσφαιρο και έρωτας είναι το θέμα της ταινίας, που βρίσκει την έμπνευσή της στο κλασικό έργο του Σέξπιρ. Τους ρόλους των αντίπαλων οικογενειών καλούνται να παίξουν οι αντίπαλες ομάδες του Σάο Πάολο, Παλμέιρας και Κορίνθιανς...

Υπόθεση: Τζουλιέτα: ένα κορίτσι σαν τα κρύα τα νερά, πανέμορφη, αθλήτρια και ορκισμένη οπαδός των Παλμέιρας. Ρωμαίος: γοητευτικός οφθαλμίατρος και -τρίτης γενιάς- οπαδός των μεγαλύτερων αντιπάλων των Παλμέιρας, των Κορίνθιανς! Η συνάντησή τους θα είναι… εκρηκτική, με την καλή έννοια, καθώς θα ερωτευτούν παράφορα! Το ίδιο εκρηκτικές, όμως, θα είναι και οι αντιδράσεις των οικογενειών τους, φανατικών οπαδών των συγκεκριμένων ομάδων… Η Τζουλιέτα θα πρέπει, τώρα, να παρουσιάσει τον Ρωμαίο στον πατέρα της, Αλφρέντο, επίτιμο μέλος του συνδέσμου των Παλμέιρας, και γι’ αυτό θα του ζητήσει να πει ένα… αθώο ψεματάκι! Για να κερδίσει το χέρι της, ο Ρωμαίος θα πρέπει να φορέσει την πράσινη φανέλα των Παλμέιρας! Και εκεί αρχίζουν τα ευτράπελα…
www.katalogos-kritis.gr

Seven Films είπε...

Κωμωδία, που περνάει και τα σύνορα της φαρσοκωμωδίας ενίοτε, η οποία έχει το εξής πρόβλημα: είναι αδύνατο να διασκεδάσει κάποιον που δεν μπορεί (με τη λογική) να εξηγήσει όλο αυτό το πάθος για το ποδόσφαιρο το οποίο (ειδικά στη Βραζιλία) μπορεί πράγματι να δημιουργήσει δυνατές φιλίες και ακόμη πιο δυνατές έχθρες κυριολεκτικά από το… τίποτα. Το θέμα είναι ότι εδώ (ίσως πάλι επειδή πρόκειται για τη Βραζιλία) το σενάριο δεν μπαίνει στον κόπο να αναλύσει κάπως αυτόν τον παραλογισμό που οδηγεί έναν -κατά τα άλλα- φυσιολογικό πατέρα να μην θέλει να δει στα μάτια του τον υποψήφιο γαμπρό του μόνο και μόνο επειδή είναι οπαδός αντίπαλης ομάδας. Και όχι μόνο δεν αναλύει αλλά δεν δίνει καν μερικές εξηγήσεις για να μας «προσγειώσει» στην παράνοια του κόσμου των φανατικών ποδοσφαιρόφιλων. Έτσι όμως ο ανύποπτος θεατής δεν μπορεί να μπει μέσα στο κλίμα του φανατισμού και της μισαλλοδοξίας που είναι η κινητήρια δύναμη της συγκεκριμένης ιστορίας. Μένει απέξω και παρακολουθεί την ιστορία χωρίς να μπορεί να την καταλάβει πόσο μάλλον να διασκεδάσει με αυτήν.

Τελευταία λέξη: Δείτε την –αλλά μόνο αν έχετε τσακωθεί έστω και μια φορά για τη μπάλα.
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΓΙΑΝΝΗΣ www.hridanos.gr