Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010

Ειδικότης μας το Εγκλημα



Ειδικότης μας το έγκλημα


Σκηνοθεσία : Πασκάλ Τομά
Σενάριο : Clémence de Bieville, François Caviglioli, Pascal Thomas. Από το μυθιστόρημα της Agatha Christie.
Φωτογραφία : Renan Pollès.
Mοντάζ : Catherine Dubeau, Mélanie Mourey, Elena Manso.
Ήχος : Pierre Lenoir.
Hθοποιοί : Catherine Frot, André Dussollier, Chiara Mastroianni, Melvil Poupaud, Claude Rich, Alexandre Lafaurie, Christian Vadim, Hippolyte Girardot, Yves Afonso, Annie Cordy, Valérianne de Villeneuve.
Παραγωγός : Εric Dussart.
Παραγωγή : Les Films Français.
Χώρα παραγωγής:Γαλλία
Ετος παραγωγής : 2008
Έγχρωμο
35 mm,
109΄.
Κατάλληλο


Υπόθεση
Ο Μπελισάρ και η Προυντένς Μπέρεσφορντ περνούν ξεκούραστες μέρες στον μικρό τους πύργο που έχει θέα σε ολόκληρη τη λίμνη του Bourget. Ο Μπελισάρ νιώθει ευτυχισμένος, αλλά η δαιμόνια Προυντένς πλήττει. Ονειρεύεται να βρεθεί μια νεράιδα που θα τους εκτόξευε σε περιπέτειες διανθισμένες με πολλά μυστήρια…και πτώματα. Κι αυτή η νεράιδα εμφανίζεται μπροστά της με τη μορφή μιας βελγίδας θείας της, της Μπαμπέτ , η οποία γίνεται μάρτυρας ενός φρικτού εγκλήματος από το παράθυρο ενός τρένου. Παρ’ όλο τον σκεπτικισμό του Μπελισάρ , η Προυντένς ξεκινάει με σκοπό να αναζητήσει το πτώμα. Πετυχαίνει να προσληφθεί ως μαγείρισσα σε ένα μυστηριώδες αρχοντικό. Εκεί ζει συγκεντρωμένη μια πραγματικά παράξενη οικογένεια, η οποία αποτελείται από έναν οξύθυμο γέρο και τα τέσσερα παιδιά του, ενώ οι αυθεντικές σαρκοφάγοι που βρίσκονται μέσα στο σπίτι κρύβουν μερικές στ’ αλήθεια περίεργες εκπλήξεις…

Αποψη
Αυτή είναι η Τρίτη ταινία του Τομά που βασίζεται σε έργο της Αγκάθα Κρίστι και η δεύτερη με το ίδιο επιτελείο ηθοποιών που ενσαρκώνουν τους περιβόητους ερασιτέχνες ντετέκτιβ. Πέρα από το εγκληματολογικό μυστήριο, η ταινία έχει ένα αξεπέραστο χιούμορ, πολλές ατάκες και μια καταπληκτική περιγραφή της ζωής και των συνηθειών της αγγλικής εξοχής από ένα 100% γαλλικό επιτελείο . Το τραγούδι της αρχής κατ του τέλους είναι το διάσημο sway .


Βραβεία – Συμμετοχές
Υποψηφιότητες στα βραβεία César 2009 στις κατηγορίες καλύτερου α΄ γυναικείου ρόλου, καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου.



Ο σκηνοθέτης και το έργο του
Πρώην δημοσιογράφος, ο Pascal Thomas γίνεται σκηνοθέτης όταν, με την προτροπή του Claude Berri, μετατρέπει το προσχέδιο ενός μυθιστορήματος σε σενάριο για την πρώτη του ταινία μικρού μήκους, Le Poème de l’élève Mikovsky (1971). Στη συνέχεια γυρίζει την πρώτη του μεγάλου μήκους δουλειά, Les Zozos (1972), στην οποία ανακαλύπτουμε έναν δημιουργό που έχει την τύχη και το προνόμιο να μπορεί να προσθέτει νότες αισιοδοξίας στη ζοφερή πραγματικότητα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα οι ταινίες του, κάτω από το κάλυμμα της κωμωδίας, να υπογραμμίζουν κάτι περισσότερο δραματικό. Μια και όλες οι μεγάλου μήκους ταινίες του είναι κωμωδίες ηθών, στις περισσότερες από τις οποίες παίζουν μη επαγγελματίες ηθοποιοί ή ένας συνδυασμός από σημαντικούς επαγγελματίες ηθοποιούς και από ανθρώπους του δρόμου, και καθώς οι κωμωδίες αυτές απευθύνονται στο ευρύτερο κοινό, ο Pascal Thomas κατέχει μια ξεχωριστή θέση στον γαλλικό κινηματογράφο. Τρία χρόνια μετά την επιτυχία που σημείωσε η ταινία Αγκάθα Κρίστι: Στα ίχνη του δολοφόνου, ξανασυναντούμε το ζευγάρι των εκκεντρικών ντετέκτιβ που έπλασε η Agatha Christie, την Prudence και τον Bélisaire Beresford, τους οποίους ενσαρκώνουν και πάλι η Catherine Frot και ο André Dussollier. Ανάμεσα στις δύο ταινίες, ο Pascal Thomas υπέγραψε ένα ακόμη φιλμ που εμπνεύσθηκε από το έργο της βρετανίδας συγγραφέως, την Ώρα μηδέν.
Επιλεγμένη φιλμογραφία
2008 - Le crime est notre affaire (Ειδικότης μας το έγκλημα )
2007 - L'Heure zero ( Ωρα Μηδέν)
2006 - Le grand Appartement
2005 - Mon petit doigt m’a dit (Στα ίχνη του δολοφόνου)
2001 - Mercredi, folle journée !
1978 - Confidences pour confidences





10 σχόλια:

Seven Films είπε...

Ο Pascal Thomas έχει πάρει εργολαβία την Agatha Christie και προσπαθεί να την κάνει Γαλλίδα. Ειδικότης του να μεταφέρει στο σήμερα τα προπολεμικά βιβλία και να κάνει τους ήρωες Γάλλους. Αυτό ενοχλεί; Όχι ιδιαίτερα, αλλά η ανάμιξη γαλλικής κουλτούρας με βρετανικό φλέγμα δεν είναι αδιόρατη και οι πολύ φανατικοί τής πιο εμπορικής συγγραφέως όλων των εποχών ίσως έχουν πρόβλημα. Βέβαια, πιο σημαντικό πρόβλημα μάλλον θα έχουν με το σενάριο, που δεν υπάρχει αυτούσιο πουθενά στην βιβλιογραφία της Christie, αλλά απλά δανείζεται τους δύο κεντρικούς ήρωες από μια σειρά διηγημάτων, το Partners in Crime.

Καλούς ηθοποιούς έχουμε, καλό σκηνικό υπάρχει, αλλά δεν οσμίζεσθε το «κλασικό». Μοιάζει με αγγλική τηλεταινία περασμένων χρόνων, με κάποια καλά πλάνα, κυρίως εξωτερικά. Αντί να ξεχωρίζει η αγωνία για την ανεύρεση του ενόχου, περισσότερο διασκεδάζεις με την Catherine Frot και τα κωμικά της καμώματα. Μάλιστα, ο κωμικός χαρακτήρας είναι εκτός γενικού κλίματος, αφού ο Thomas μοιάζει να έχει χωρίσει τους ηθοποιούς σε δύο ομάδες. Άνισο, σίγουρα, το τελικό αποτέλεσμα και γενικά εκτός στόχου, αλλά είναι κάπως καλύτερο από το Ώρα Μηδέν και κερδίζει με την πρωταγωνίστρια του.

Σταυρος Γανωτής www.cine.gr

Seven Films είπε...

ΕΘΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΥΠΝΩΤΙΣΤΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΑΓΚΑΘΑ ΚΡΙΣΤΙ, Ο ΠΑΣΚΑΛ ΤΟΜΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΥΗ ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΔΑΣ ΜΥΘΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΥ. ΠΑΡΟΤΙ ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΕΝΤΟΝΟ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΡΡΟΠΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ, ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΣΑΣΠΕΝΣ ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ, ΣΑΦΩΣ ΑΔΕΞΙΑ ΚΩΜΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ
Χρήστος Μήτσης ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ

Seven Films είπε...

H Προυντένς σε αντίθεση με τον φιλήσυχο σύζυγο της Μπελισάρ διψάει για περιπέτεια. Παρακινούμενη από τη μεταφυσική παρουσία της θείας της που της ομολογεί ότι υπήρξε μάρτυρας δολοφονίας σε ένα τρένο προσλαμβάνεται ως μαγείρισσα σε ένα σπίτι με απώτερο σκοπό να εξιχνιάσει την υπόθεση.

Το λογοτεχνικό σύμπαν της Αγκάθα Κρίστι θα μπορούσε να ταυτιστεί με την έννοια του κλασσικού παρά το γεγονός ότι ασχολήθηκε με αρκετά είδη, αν και κάτι τέτοιο δεν ισχύει, με τις μεταφορές των έργων της στο κινηματογράφο που σε ελάχιστες μόνο περιπτώσεις, στάθηκαν αντάξιες των βιβλίων της Αγγλίδας συγγραφέως. Την διαπίστωση αυτή επιβεβαιώνει περίτρανα και η προτελευταία δουλειά του 65χρονου Πασκάλ Τομάς που γυρίστηκε το 2008, 80 χρόνια μετά από την πρώτη ταινία που βασίστηκε σε ιστορία της Κρίστι το ΤΗΕ PΑSSING OF MR QUIN των Τζούλιους Χέιγκεν και Λέσλι Χίσκοτ. Ο Τομάς άρχισε να σκηνοθετεί από τις αρχές των 70'ς χαίρει φήμης και εκτίμησης στη Γαλλία (που αποδεικνύουν τα ηχηρά ονόματα των χρηματοδοτών του και οι ηθοποιοί που συνεργάζονται μαζί του) παρόλα αυτά είναι σχεδόν άγνωστος διεθνώς ίσως και λόγω της εικοσαετίας 1981-2001 που ήταν ελάχιστα δραστήριος γυρίζοντας μόλις τρία φιλμ. Αυτή είναι η τρίτη φορά που διασκευάζει έργο της Αγκάθα Κρίστι μετά τις ταινίες ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ το 2005 και το ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ το 2007. Η σχετική εισπρακτική επιτυχία εκείνων των ταινιών στην Ελλάδα λύνει την απορία γιατί μια ταινία που βγήκε στις γαλλικές αίθουσες το 2008 και σε dvd στη Γαλλία πριν 16 μήνες φτάνει τόσο καθυστερημένα στη χώρα μας που μαζί με το Βέλγιο ήταν οι μοναδικές ενδιαφερόμενες ξένες αγορές παγκοσμίως. Αμήχανα και απλοϊκά ο Γάλλος δημιουργός προτάσσει μια αφελή και παραμυθένια διάσταση στο σεναριακό κορμό του που χαρακτηρίζεται από ένα άτσαλο μοντάζ και παντελή απουσία εσωτερικής συνοχής. Η Κατρίν Φρο είναι συνεπής με την ανήσυχη περσόνα που έχει καθιερώσει από άλλους ρόλους της φιλμογραφίας της (ΤΟ ΣΗΜΑΔΙ ΕΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΥ , ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΓΥΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ, Η ΟΝΤΕΤ ΣΤΑ ΑΣΤΡΑ ) όμως καταποντίζεται από τη στιγμή που η σκηνοθετική ματιά βλέπει τους χαρακτήρες ως κόμικ ήρωες. Οι αδελφικοί φίλοι πάντως Κιάρα Μαστρογιάνι και Μελβίλ Πουπό βρίσκουν την ευκαιρία να παίξουν για άλλη μια φορά μαζί.


Αν είστε πεπεισμένοι ότι οι Αυγουστιάτικες μέρες σας γίνουν πιο συναρπαστικές ερχόμενοι σε επαφή με το έργο της Αγκάθα Κρίστι τότε θεωρείστε ως καταλληλότερη επιλογή τις πολλαπλές προτάσεις από την πλούσια βιβλιογραφία της.

Νικος Νικολαιδης www.myfilm.gr

Seven Films είπε...

Αντίθετα με τον φιλήσυχο σύζυγό της, Bélisaire, η ανήσυχη Prudence πλήττει αφόρητα στις διακοπές τους και εύχεται να γίνει κάτι για να ταράξει την ησυχία και τη ρουτίνα της ζωής τους. Όταν θα την επισκεφτεί το πνεύμα μιας βελγίδας θείας της, η οποία έγινε μάρτυρας μιας δολοφονίας σε ένα τρένο, με το πτώμα να αγνοείται, η Prudence θα βρει την ευκαιρία που έψαχνε και θα βαλθεί να λύσει το έγκλημα, παρά τις αντιρρήσεις του Bélisaire. Σύντομα, οι έρευνές της θα την οδηγήσουν σε μυστηριώδη οικογένεια και θα καταφέρει να προσληφθεί ως μαγείρισσα στο αρχοντικό τους, το οποίο κρύβει πολλές εκπλήξεις.
Η τρίτη μεταφορά βιβλίου της βρετανίδας Agatha Christie («Partners In Crime») από τον σκηνοθέτη Pascal Thomas, και η δεύτερη (μετά το «Στα Ίχνη Του Δολοφόνου») με τους γνωστούς γάλλους ηθοποιούς στο ρόλο του ζεύγους ερασιτεχνών ντέτεκτιβ, το «Ειδικότης Μας Το Έγκλημα», παραγωγής 2008, υπόσχεται αστυνομικό μυστήριο και κωμικές στιγμές. Τη μεταφορά σε σενάριο υπογράφουν οι Clémence De Bieville και François Caviglioli, ενώ το καστ συμπληρώνουν οι Chiara Mastroianni και Melvil Poupaud.

Σπύρος Θωμόπουλος www.nooz.gr

Seven Films είπε...

Το ζεύγος Μπέρεσφορντ, ο Μπελινσέρ και η Πρι­ντάνς, πρώην πράκτορες, έχουν αποσυρθεί στο εξοχικό τους. Και ενώ ο Μπελινσέρ απολαμβάνει τη γαλήνη, η Πριντάνς πλήττει. Της λείπει η παλιά της ζωή και αναζητάει την περι­πέτεια, αλλά πού... Όταν θες κάτι πολύ, όμως, θα σου έρθει. Έτσι δεν είπε και ο ημιατάλαντος που από μια φράση έχει γί­νει σταρ-συγγραφέας, ενώ το υπόλοιπο βιβλίο είναι σαν έκθε­ση δημοτικού; Να λοιπόν που έρχεται να τους επισκεφθεί μια θεία της Πριντάνς, Βελγίδα, η οποία είναι φοβερά αναστατω­μένη διότι από το παράθυρο του βαγονιού της είδε να δολο­φονείται μια γυναίκα στο διερχόμενο από τη διπλανή γραμμή τρένο. Και τότε η Πριντάνς αναλαμβάνει δράση.
Δεν έχει τίποτε άλλο καινούργιο αυτή η εβδομάδα που θεωρείται η χειρότερη του χρόνου, αλλά ευτυχώς το ένα και μο­ναδικό είναι από μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι. Τρίτη κι­νηματογραφική μεταφορά βιβλίου της από το Γάλλο Πασκάλ Τομά, ο οποίος έχει ειδικευτεί πλέον, και επίσης οι Γάλλοι ανακάλυψαν την Αγκάθα ως κινηματογραφικό υλικό, κάτι που έχουν εγκαταλείψει οι Άγγλοι εδώ και δεκαετίες και την έχουν μόνο για τηλεόραση ή για θέατρο. Η ταινία έχει όλα τα συστα­τικά της Αγκάθα, είναι γυρισμένη σε πολύ ανάλαφρο ύφος και έχει γυριστεί και στο παρελθόν αλλά όχι από Γάλλους.
Παναγιώτης Τιμογιαννάκης Down Town

Seven Films είπε...

Το ζεύγος Μπέρεσφορντ, ο Μπελινσέρ και η Πρι­ντάνς, πρώην πράκτορες, έχουν αποσυρθεί στο εξοχικό τους. Και ενώ ο Μπελινσέρ απολαμβάνει τη γαλήνη, η Πριντάνς πλήττει. Της λείπει η παλιά της ζωή και αναζητάει την περι­πέτεια, αλλά πού... Όταν θες κάτι πολύ, όμως, θα σου έρθει. Έτσι δεν είπε και ο ημιατάλαντος που από μια φράση έχει γί­νει σταρ-συγγραφέας, ενώ το υπόλοιπο βιβλίο είναι σαν έκθε­ση δημοτικού; Να λοιπόν που έρχεται να τους επισκεφθεί μια θεία της Πριντάνς, Βελγίδα, η οποία είναι φοβερά αναστατω­μένη διότι από το παράθυρο του βαγονιού της είδε να δολο­φονείται μια γυναίκα στο διερχόμενο από τη διπλανή γραμμή τρένο. Και τότε η Πριντάνς αναλαμβάνει δράση.
Δεν έχει τίποτε άλλο καινούργιο αυτή η εβδομάδα που θεωρείται η χειρότερη του χρόνου, αλλά ευτυχώς το ένα και μο­ναδικό είναι από μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι. Τρίτη κι­νηματογραφική μεταφορά βιβλίου της από το Γάλλο Πασκάλ Τομά, ο οποίος έχει ειδικευτεί πλέον, και επίσης οι Γάλλοι ανακάλυψαν την Αγκάθα ως κινηματογραφικό υλικό, κάτι που έχουν εγκαταλείψει οι Άγγλοι εδώ και δεκαετίες και την έχουν μόνο για τηλεόραση ή για θέατρο. Η ταινία έχει όλα τα συστα­τικά της Αγκάθα, είναι γυρισμένη σε πολύ ανάλαφρο ύφος και έχει γυριστεί και στο παρελθόν αλλά όχι από Γάλλους.
Παναγιώτης Τιμογιαννάκης Down Town

Seven Films είπε...

Το ζεύγος Μπέρεσφορντ, ο Μπελινσέρ και η Πρι­ντάνς, πρώην πράκτορες, έχουν αποσυρθεί στο εξοχικό τους. Και ενώ ο Μπελινσέρ απολαμβάνει τη γαλήνη, η Πριντάνς πλήττει. Της λείπει η παλιά της ζωή και αναζητάει την περι­πέτεια, αλλά πού... Όταν θες κάτι πολύ, όμως, θα σου έρθει. Έτσι δεν είπε και ο ημιατάλαντος που από μια φράση έχει γί­νει σταρ-συγγραφέας, ενώ το υπόλοιπο βιβλίο είναι σαν έκθε­ση δημοτικού; Να λοιπόν που έρχεται να τους επισκεφθεί μια θεία της Πριντάνς, Βελγίδα, η οποία είναι φοβερά αναστατω­μένη διότι από το παράθυρο του βαγονιού της είδε να δολο­φονείται μια γυναίκα στο διερχόμενο από τη διπλανή γραμμή τρένο. Και τότε η Πριντάνς αναλαμβάνει δράση.
Δεν έχει τίποτε άλλο καινούργιο αυτή η εβδομάδα που θεωρείται η χειρότερη του χρόνου, αλλά ευτυχώς το ένα και μο­ναδικό είναι από μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι. Τρίτη κι­νηματογραφική μεταφορά βιβλίου της από το Γάλλο Πασκάλ Τομά, ο οποίος έχει ειδικευτεί πλέον, και επίσης οι Γάλλοι ανακάλυψαν την Αγκάθα ως κινηματογραφικό υλικό, κάτι που έχουν εγκαταλείψει οι Άγγλοι εδώ και δεκαετίες και την έχουν μόνο για τηλεόραση ή για θέατρο. Η ταινία έχει όλα τα συστα­τικά της Αγκάθα, είναι γυρισμένη σε πολύ ανάλαφρο ύφος και έχει γυριστεί και στο παρελθόν αλλά όχι από Γάλλους.
Παναγιώτης Τιμογιαννάκης Down Town

Seven Films είπε...

Το 2005 ο σεβάσµιος Γάλλος Πασκάλ Τοµά τολµάει να µεταφέρει, µε το δικό του, το γαλλικό χιούµορ µια ιστορία της Αγκαθα Κρίστι (1890-1976) µε τον τίτλο «Μon petit doigt m’ a dit». Που ελληνικώς παραφράστηκε «Αγκαθα Κρίστι: Στα ίχνη του δολοφόνου». Με το ζευγάρι Κατρίν Φρο και Αντρέ Ντισολιέ.

Ανέλπιστη επιτυχία στα αθηναϊκά, καλοκαιρινά ταµεία. Ετσι τρία χρόνια µετά µε την Αγκαθα Κρίστι ξανά! Το «Le crime est notre affaire» – Ειδικότης µας το έγκληµα – βασίζεται στη µικρή ιστορία της θρυλικής Αγγλίδας «Ρarners in Crime». Οπου η θεία Μπαµπέτ καθώς λαγοκοιµάται στο τρένο, βλέπει ξαφνικά από ένα παράθυρο απέναντί της, στη διασταύρωση αµαξοστοιχίας, κάποιον άντρα να στραγγαλίζει µια γυναίκα που φορούσε κόκκινα γάντια. Βλέπει την πλάτη και όχι το πρόσωπό του. Τρέχει, φωνάζει, αλλά κανείς δεν την πιστεύει. Ούτε πτώµα ούτε ίχνη ούτε γάντια. Την ίδια εκείνη στιγµή το ζεύγος Προυντάνς και Μπελισάρ Μπέρεσφορν (ένας συνταξιούχος συνταγµατάρχης των µυστικών υπηρεσιών) σκυλοβαριούνται του κερατά. Η είδηση που κοµίζει η θεία Μπαµπέτ, η καλύτερη ευκαιρία για να διακόψει η Προυντάνς κάθε σχέση µε πλήξη και απραξία. Ετσι εντοπίζοντας το σηµείο της διασταύρωσης των δύο τρένων, καταλήγει σε έναν παλιό πύργο µε την ονοµασία «Η κοιλάδα των λύκων». Και παριστάνοντας τη µαγείρισσα, αρχίζει να ψάχνει στα ενδότερα και µουχλιασµένα δωµάτια ενός «κρυφού» µουσείου. Κι έτσι πέφτει στο πτώµα µιας κοπέλας που αυτή τη φορά δεν φοράει γάντια!

Με λεπτό, ευχάριστο χιούµορ, µε ταιριαστές, στο ύφος της ταινίας, παρουσίες (ανάµεσά τους και η Κιάρα Μαστρογιάνι, ο Κλοντ Ρις και ο Ιπολίτ Ζιραρντό) αλλά δυστυχώς το όνοµα του δολοφόνου το αντιλαµβάνεται ο θεατής από τα µισά της πλοκής. Ετσι κι αλλιώς περνάς την ώρα σου αξιοπρεπώς!
Δημήτρης Δανίκας ΤΑ ΝΕΑ

Seven Films είπε...

Παρουσιασμένο σαν ευθύ sequel του Mon petit doigt m'a dit... (2004) του Pascal Thomas, που έχει πάρει από καιρό εργολαβία τη μεταφορά των κειμένων της Agatha Christie σε γαλλικό φιλμ, ετούτο το επεισόδιο των περιπετειών της Tuppence Beresford, της ηρωίδας της μεγάλης κυρίας της αστυνομικής λογοτεχνίας που παρουσιάζεται στην ταινία με το όνομα Prudence, είναι βασισμένο στο διήγημα Partners in Crime απ’ τη συλλογή 4.50 to Paddington. Η μικρή φόρμα της βάσης, είναι σχετικά εύκολα αναγνωρίσιμη στη μεγάλη φόρμα της ταινίας, που χάνει τόσο σε πάχος μυστηρίου, όσο και σε βάθος κοινωνικο-οικογενειακού ελιξηρίου, σε σχέση τουλάχιστον με προηγούμενες σχετικές δουλειές του Thomas, σαν το L' Heure Zéro (2007), για παράδειγμα. Ο οποίος ωστόσο καταφέρνει και πάλι να κάνει ενέσεις νεύρου, τσαχπινιάς και κωμικής ανεμελιάς στην πλοκή της ιστορίας του, αντλώντας βέβαια κι απ’ την ερμηνεία της Catherine Frot, που επιστρέφει στο ρόλο της γυναίκας ντετέκτιβ, για να ξετυλίξει το μίτο με μια ελαφρότητα που θυμίζει επιθεωρητή Κλουζό χωρίς το slapstick, και με την οξυδέρκεια και την ευστοχία ενός Ηρακλή Πουαρό βεβαίως, στολίζοντας τον άξονα του νουάρ, με μερικές κορδέλες μπαλαφάρ, για να κάνει την ταινία όσο δροσερή και χοροπηδηχτή χρειάζεται, ένα θερινό του Αυγούστου. Έστω κι αν βγαίνει στις αίθουσες δυο Αύγουστους μετά το προπερασμένο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου που την ντεμπουτάρισε.

Ιωσηφ Πρωιμάκης www.mftm.com

Seven Films είπε...

Πεπειραμένος ο Πασκάλ Τομάς στη «βέβηλη» κομεντιέν γαλλοποίηση της βρετανίδας γιαγιάς του αστυνομικού μυστηρίου, κατορθώνει πάντα να δημιουργεί, συμβατή με το ελληνικό καλοκαιρινό κλίμα, μαζική, εύπεπτη, αλλά φροντισμένη ψυχαγωγία θερινού σινεμά, παντρεύοντας έντεχνα τις πολιτισμικές βρετανογαλλικές αντιθέσεις, κρατώντας το σασπένς και χαρίζοντας μια γερή δόση κωμικής ποπ ειρωνείας.

Εώς την ανακάλυψη του ενόχου, που είναι και το ζητούμενο σε όλες τις ιστορίες της θείας Αγκάθας, από τον κο και την κα Μπέρεσφορντ εν προκειμένω, μια πινακοθήκη απολαυστικών χαρακτήρων σε κωμική υπερβολή, θα μπλέχτούν σε ασυνήθιστες καταστάσεις και θεωρίες συνωμοσίας, θα θεωρηθούν όπως πάντα ύποπτοι και θα αποτελέσουν το ιδανικό βραδινό στοίχημα του «ποιος το έκανε» για την παρέα σας στο σινεμά μετά την τρίτη βότκα.

Τασος Θεοδωρόπουλος ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ