ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
(SIDE EFFECTS)
ΤΖΟΥΝΤ ΛΟ ΡΟΥΝΕΪ ΜΑΡΑ ΚΑΘΡΙΝ ΖΕΤΑ-ΤΖΟΟΥΝΣ ΤΣΑΝΙΝΓΚ ΤΕΪΤΟΥΜ
Του ΣΤΙΒΕΝ ΣΟΝΤΕΡΜΠΕΡΓΚ
Σενάριο: Σκοτ Ζ. Μπερνς
Διάρκεια: 106’
ΣΥΝΟΨΗ
Η Έμιλυ και ο Μάρτιν είναι ένα νέο,
όμορφο κι ευκατάστατο ζευγάρι που ζει την ονειρεμένη ζωή, μέχρι που ο Μάρτιν φυλακίζεται
για αθέμιτη χρήση εμπιστευτικών πληροφοριών. Επί τέσσερα χρόνια, η Έμιλυ τον περιμένει
υπομονετικά, αλλά κατά τη διάρκεια της απουσίας του, έχει πέσει σε κατάθλιψη.
Μετά από μια αποτυχημένη απόπειρα αυτοκτονίας, ένας
ψυχίατρος, καλείται να συμβουλεύσει την Έμιλυ. Απεγνωσμένη να μην νοσηλευτεί, συμφωνεί
σε θεραπεία κι αντικαταθλιπτικά, μια απόφαση που θα αλλάξει τις ζωές όλων των εμπλεκόμενων.
Όταν εκείνη δε θα παρουσιάσει καμία βελτίωση, ο ψυχίατρος θα της παρέχει ένα νέο
φάρμακο που θα την ηρεμήσει. Οι παρενέργειες όμως είναι τρομακτικές: γάμοι θα διαλυθούν,
η καριέρα του γιατρού θα αποδεκατιστεί, κάποιος θα πεθάνει- ποιος είναι όμως ο
υπεύθυνος; Συντετριμμένος ο γιατρός θα αναζητήσει απαντήσεις. Όταν βρει την αλήθεια
όμως, όλα όσα του έχουν απομείνει στη ζωή και την καριέρα απειλούνται να
καταστραφούν.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Περίπου μια δεκαετία πριν, ο σεναριογράφος Σκοτ Ζ. Μπερνς
πέρασε αρκετές εβδομάδες στην ψυχιατρική κλινική Μπελβού της Νέας Υόρκης. Ο Μπερνς
που τότε έγραφε το σενάριο για την τηλεοπτική σειρά Wonderland, μιλούσε με τους ψυχιάτρους, τους
ασθενείς, ακόμη και με εκείνους που είχαν εγκληματικό ιστορικό.
«Ήταν μια από τις πιο συναρπαστικές ιστορίες της ζωής
μου», θυμάται ο ίδιος. «Ήταν πραγματικά τρομακτικοί εγκληματίες.» «Ήταν όμως, και
σοβαρά άρρωστοι, που δεν κατανοούσαν τους κανόνες της κοινωνίας, και δε θα ήταν
ποτέ αναμενόμενο να συμβαδίσουν με αυτούς. »
Η εμπειρία έμεινε για πάντα με
τον Μπερνς. «Ήθελα να γράψω ένα νουάρ θρίλερ, όπως τα Double Indemnity ή Body Heat, με σκηνικό τον κόσμο της
ψυχοφαρμακολογίας.»
Ξεκίνησε να δουλεύει το σενάριο, που αργότερα θα ήταν
το Side Effects με τη βοήθεια του Σάσα Μπάρντυ, Αναπληρωτή
Διευθυντή της Εγκληματολογικής Ψυχιατρικής Κλινικής. «Η βοήθεια του ήταν πολύτιμη,
γιατί η ταινία έπρεπε να είναι άμεσα συνδεδεμένη με την πραγματικότητα».
Ο συνδυασμός του ταλέντου στην αφήγηση
του Μπερνς και των γνώσεων του Μπάρντυ είχαν ως αποτέλεσμα ένα ανατριχιαστικό
θρίλερ. «Μελετά την ιδέα του που τελειώνει η πραγματικότητα και ξεκινά η πνευματική
ασθένεια», λέει ο Μπάρντυ. «Δεν ξέρεις αν τα πράγματα είναι όπως φαίνονται. Με την
έννοια αυτή η ταινία έχει μια Χιτσκοκική αίσθηση. Και το τέλος είναι ένα πολύ καλό
μάθημα».
Καθώς δομούσε την αφήγηση του, ο Μπερνς έκανε εκτεταμένη
έρευνα για τη χρήση των αντικαταθλιπτικών στη χώρα με τη βοήθεια του Μπάρντυ, οποίος
κατέληξε να γίνει συμπαραγωγός στην ταινία.
Ο Μπερνς βρήκε αποδείξεις ότι
τα ίδια χάπια που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης, του άγχους
και άλλων ψυχολογικών παθήσεων, δημιουργούσαν ανεξήγητες συμπεριφορές σε ένα μικρό
αλλά σημαντικό αριθμό ασθενών. Ευρέως συνταγογραφούμενα φάρμακα κατηγορούνται
για εγκλήματα και ατυχήματα που εκτείνονται από τροχαία έως βίαιες επιθέσεις.
Ένας άντρας στην Καλιφόρνια απαλλάχτηκε από τις κατηγορίες του για ένα τροχαίο
δυστύχημα, γιατί βρισκόταν υπό την επήρεια υπνωτικού. Ένα πολύ συχνά
συνταγογραφούμενο αντικαταθλιπτικό εμπλεκόταν επίσης σε ένα σοκαριστικό
περιστατικό απαγωγής και βιασμού.
Το ίδιο συναρπαστικές βρήκε διάφορες ιστορίες για ανάρμοστη
συμπεριφορά καταξιωμένων γιατρών. «Υπήρχε
μια ιστορία στις ειδήσεις κάποια στιγμή για έναν ψυχίατρο που προσπάθησε να προσλάβει
έναν ασθενή του, για να σκοτώσει την ερωμένη του», λέει ο Μπερνς. «Όταν ο ασθενής
πήγε στην αστυνομία δε τον πιστέψανε γιατί προφανώς ήταν τρελός. Αν και η ιστορία
μας είναι πολύ διαφορετική από εκείνη, είναι γεμάτη ανατροπές, με τρόπο τέτοιο ώστε
να αναρωτιέσαι συνεχώς τι συνέβη και ποιος λέει την αλήθεια».
Ο παραγωγός Γκρέγκορι Τζέικομπς, που επίσης δούλεψε
με τους Σόντερμπεργκ και Μπερνς στα Αληθοφανή Ψέματα και Contagion, επισημαίνει ότι οι Παρενέργειες είναι ίσως το πρώτο θρίλερ
που ασχολείται με το θέμα αυτό. «Δεν είδα ποτέ κανέναν να μιλάει για τη φαρμακοβιομηχανία,
τα αντικαταθλιπτικά και τα ηρεμιστικά που χρησιμοποιούνται κατά κόρον», αναφέρει.
«Ταυτόχρονα είναι κι ένα πολύ ενδιαφέρον θρίλερ».
Όσο εξελισσόταν το σενάριο, ο Μπερνς
στράφηκε σε δύο πολύ έμπιστους συνεργάτες του: το βραβευμένο με Όσκαρ Στίβεν Σόντερμπεργκ
και τον παραγωγό Λορένζο Ντι Μποναβεντούρα. «Ο Λορένζο με είχε προσλάβει να γράψω
το Αληθοφανή Ψέματα για τη Warner Bros σε ένα καιρό που θεωρώ ότι δεν είχα τα φόντα να το κάνω. «Αλλά πίστεψε σε μένα
και με εμπιστεύτηκε. Μόλις είχε ξεκινήσει την εταιρία παραγωγής του, οπότε τον
κάλεσα πρώτο. Ήταν εκεί όταν η ταινία δεν είχε ακόμα στέγη. Ήταν ανοιχτός σε ιδέες.
Είναι ο άντρας που έχει κάνει τεράστιες ταινίες αλλά του αρέσει και να πειραματίζεται».
Ο Μποναβεντούρα στήριξε πλήρως την
ταινία «Λάτρεψα την ιδέα ενός αυθεντικού θρίλερ». «Το Χόλυγουντ έχει εγκαταλείψει
ελαφρώς το θέμα, οπότε είναι κάτι διαφορετικό για την αγορά. Δουλέψαμε μαζί. Ο Σκοτ
έγραψε πάρα πολλά προσχέδια, αλλά έμεινε πιστός στην αρχική ιδέα. Ήταν μακρύς ο
δρόμος, αλλά διασκεδαστικός».
Την περίοδο που έγραφε τις Παρενέργειες, ο Μπερνς δούλευε με το Σόντερμπεργκ στα Αληθοφανή Ψέματα και το Contagion, οπότε
ο σκηνοθέτης παρακολουθούσε από κοντά την εξέλιξη του.
«Ο Σκοτ είναι πολύ έμπειρος στο να βρίσκει ενδιαφέροντα
θέματα και να τα βάζει σε εμπορικό καλούπι», λέει ο Σόντερμπεργκ. «Μου αρέσουν οι
ταινίες που προσπαθούν να κάνουν περισσότερα από ένα πράγματα ταυτόχρονα. Οι Παρενέργειες είναι ένα θρίλερ μεν, αλλά βασίζεται
σε μια πραγματικότητα που αντικατοπτρίζει το σημερινό κόσμο. Εάν αυτό το
αποδόσεις και με χάρη, το κοινό το εκτιμά πάντα».
Ο Σόντερμπεργκ αναφέρει επίσης ότι
ο Μπερνς είναι πολύ καλός σε αυτό που εκείνος αποκαλεί «μαθηματικά μιας
ιστορίας». Πόσα στοιχεία χρειάζονται σε μια ταινία; Πως ικανοποιείς τις προσδοκίες
του κοινού; Πώς αποφεύγεις τα κλισέ; «Είναι πολύ καλός στην αρχιτεκτονική, όπως
και στο να δημιουργεί ενδιαφέροντες χαρακτήρες και σπουδαίους διαλόγους».
Ο Μπερνς σχεδίαζε να σκηνοθετήσει
ο ίδιος την ταινία αρχικά, αλλά μόλις πρότεινε ο Σόντερμπεργκ να το κάνει δε μπόρεσε
να αρνηθεί. «Είχαμε την ίδια σκοπιά για την ταινία. Οποιαδήποτε άρνηση μου θα ήταν
από εγωισμό, που δεν είναι βάσιμος λόγος για καλλιτεχνικές αποφάσεις. Σκέφτηκα απλά,
τι θα ήταν καλύτερο για την ομάδα;»
Ο Μποναβεντούρα επίσης υποστήριξε
την αλλαγή στα σχέδια. «Ο Στίβεν δίνει μια μοναδική οπτική σε ό, τι κάνει»,
λέει. «Κάνει κάθε ταινία μοναδική, με το δικό της σύνολο δυνάμεων».
«Ο Μπερνς και ο Σόντερμπεργκ είχαν
ήδη αποδείξει τη δύναμη τους στα Αληθοφανή
Ψέματα και το Contagion», προσθέτει. «ταιριάζουν. Οι
ταινίες του Στίβεν πάντα έχουν ένα κοινωνικό σχόλιο. Αυτή η ιστορία είναι χτισμένη
στην υποκειμενική έννοια ότι δεν ξέρουμε πραγματικά τι επίδραση έχουν αυτά τα φάρμακα
πάνω μας, αλλά παρ’ όλα αυτά η κοινωνία μας τα έχει πλήρως αποδεχτεί. Το αφήνουμε
στο θεατή να αποφασίσει στο τέλος αν τελικά είναι καλό ή κακό στο τέλος.»
Αυτό είναι το βασικό ερώτημα που
μένει στο θεατή με τις Παρενέργειες. «Πιστεύω
ότι αυτό που είναι ελκυστικό σε ένα θρίλερ είναι ο ανθρωπισμός», αναφέρει ο
Μπερνς. «αυτό που θέλαμε με το Στίβεν είναι να ταρακουνήσουμε το κοινό με βάση τις
προσωπικές του εμπειρίες».
Η ταινία έχει ως σκοπό πρώτα να ψυχαγωγήσει,
και μετά να δημιουργήσει συζητήσεις. «Ελπίζουμε το κοινό να βγει από την αίθουσα
και να πει «Δε το περίμενα αυτό», λέει ο Μποναβεντούρα. «Έπειτα θέλουμε να το προβληματίσει
βαθιά το θέμα των φαρμακευτικών προϊόντων».
ΓΙΑΤΡΟΙ ΚΙ
ΑΣΘΕΝΕΙΣ
Οι Παρενέργειες είναι από τους πρώτους ρόλους της
Ρούνεϊ Μάρα από την υποψηφιότητα της για Όσκαρ για Το Κορίτσι με το Τατουάζ, που την κατέταξε στην πρώτη λίστα ηθοποιών
του Χόλυγουντ. Ο Σόντερμπεργκ την ανακάλυψε όταν είδε το The Social Network.
«Όταν ο Φίντσερ επέλεγε τους ηθοποιούς
για Το Κορίτσι με το Τατουάζ, με ρώτησε
πως θα μου φαινόταν η Μάρα για τον πρωταγωνιστικό ρόλο». «Ήμουν πολύ υποστηρικτικός,
καθώς πίστευα ότι χρειαζόταν κάποια που να μην είναι πολύ αναγνωρίσιμη».
«Είναι μία από τις καλύτερες ανερχόμενες ηθοποιούς,
και το εύρος της είναι αδιανόητο», λέει ο Γκρέγκορι Τζέικομπς. «Είναι ιδιαίτερα
χαρισματική και τέλεια για το ρόλο».
Η Μάρα αναφέρει ότι βρίσκει το στόρι
και το ρόλο της Έμιλυ καθηλωτικό. « Έπρεπε να το διαβάσω περισσότερες από μία φορές.
Είναι έτσι δομημένο ώστε να πιστεύεις ότι τα πράγματα είναι μεν έτσι, αλλά να ανακαλύπτεις
ότι είναι διαφορετικά αργότερα. Δε φτιάχνονται τέτοια θρίλερ πια. Αισθάνομαι ότι
είναι κάτι σαν αφιέρωμα στις κλασικές ταινίες».
«Η Έμιλυ είναι τόσο περίπλοκος και
ενδιαφέρον χαρακτήρας», προσθέτει. «Δε διαβάζω πολλούς ρόλους για γυναίκες γραμμένους
έτσι. Συνήθως είσαι η κοπέλα ή η σύζυγος, ένα συμπλήρωμα σε έναν αντρικό ρόλο.
Όταν έρχεται μια πρόταση που έχει τόσα να σου προσφέρει είναι πραγματικά
συναρπαστικό!»
Η Έμιλυ εγκατέλειψε το Μίντγουεστ
για τη Νέα Υόρκη με την ελπίδα να σπουδάσει γραφιστική, αλλά κατέληξε μπαργούμαν,
εξηγεί ο Μπερνς. «Όταν γνωρίσει έναν πλούσιο άντρα της Γουόλ Στρητ, αποφασίζει να
πάρει αυτό το τρένο. Αγαπάει πραγματικά το Μάρτιν, αλλά όταν προέρχεσαι από τόση
ανασφάλεια και φόβο, η αγάπη βιώνεται πολύ διαφορετικά. Ο Μάρτιν της προσφέρει ασφάλεια.
Μαγεύεται από αυτό, όπως εκείνος από την ομορφιά της και το μυστήριο της».
Αυτός ο αέρας μυστηρίου φαίνεται
να έρχεται φυσικά στη Μάρα, σύμφωνα με το συγγραφέα. «Υπάρχει κάτι πάνω της που
σε κάνει περίεργο. Από την πρώτη στιγμή που γνωριστήκαμε, ήθελα να μάθω περισσότερα.
Ο τρόπος που υποδύεται την Έμιλυ, σε κάνει να την ακούς προσεκτικά. Θέλεις να μάθεις
τι γίνεται μέσα της. Μπορεί να είναι πολύ σέξι και πολύ επικίνδυνη συγχρόνως».
Όταν ο Μάρτιν φυλακίζεται για διαρροή πληροφοριών,
η Έμιλυ χάνει την ασφάλεια που ένοιωθε. «Ζούσαν σε ένα υπέροχο σπίτι, είχαν σκάφος,
ήταν μια ζωή πληθωρική. Τώρα βρίσκεται σε ένα πολύ μικρό διαμέρισμα, που είναι πολύ
πιο χαμηλά από αυτό που είχε. Πρέπει να δουλεύει καθημερινά. Πληρώνει μόνη τους
λογαριασμούς της. Πρέπει να φροντίσει για τον εαυτό της».
«Υποφέρει από άγχος και κατάθλιψη»,
λέει η Μάρα. «είναι πολύ μεγάλη η αλλαγή για εκείνη».
Η ηθοποιός που κάνει μόλις τα πρώτα
βήματα στο Χόλυγουντ, βρήκε την εμπειρία να δουλεύει με τον Σόντερμπεργκ μια
πολύ ευχάριστη αλλαγή. «Ήταν τόσο λίγοι οι άνθρωποι, τόσο λίγος ο χρόνος που στήνανε,
τόσα λίγα πλάνα. Ο Στήβεν ελέγχει κάθε γωνία στην ταινία του. Έχει ολοκληρωμένο
όραμα στο μυαλό του για το αποτέλεσμα όταν φτάνει στο πλατώ».
«Νομίζω ότι η Ρούνεϊ ήταν πολύ ενθουσιασμένη
που θα υποδυόταν τις δύο όψεις ενός νομίσματος», λέει ο σκηνοθέτης. «Έχει αρκετό
χιούμορ ώστε να εκτιμήσει τις σκοτεινά αστείες απόψεις από αυτό που της
ζητούνταν να κάνει. Έκανε καταπληκτική δουλειά, ήξερε ακριβώς που έπρεπε να
βρίσκεται σε κάθε δεδομένη στιγμή».
«Ο Τζουντ Λο είναι πολύ γοητευτικός,
και είναι απλά ο Τζουντ Λο», αναφέρει ο Μπερνς. «Έχει την εμφάνιση ενός σταρ, αλλά
είναι και πολύ πειστικός ως επιστήμονας με ιδιόμορφο χαρακτήρα. Όσο προχωράει η
σχέση του με την ασθενή του, η ζωή του κρέμεται από μια κλωστή και δε μπορεί να
κάνει τίποτα για αυτό. Βρίσκεται σε ένα πολύ σκοτεινό μέρος».
«Ο Τζουντ Λο είναι πολύ καλός στο
να υποδύεται τον εμμονικό χαρακτήρα», αναφέρει ο Σόντερμπεργκ. Ο ίδιος βρήκε
αμέσως το ρόλο αυτό πολύ ελκυστικό. «Ο χαρακτήρας μου βρίσκεται σε ένα σημείο
της ζωής του όπου όλα φαίνονται να πηγαίνουν καλά: ένα υπέροχο σπίτι, μια
όμορφη σύζυγος, οικογένεια, μια ανοδική καριέρα- τίποτα δε δείχνει αυτά που θα
ακολουθήσουν».
Ο Λο περιγράφει την ταινία ως ένα
θρίλερ για ενήλικες με σκηνικό τον κόσμο της ψυχιατρικής και της
φαρμακοβιομηχανίας. Προσθέτει: «αυτό που βρίσκω εξαιρετικά έξυπνο στο σενάριο είναι
ότι δεν επιμένει ιδιαίτερα στο θέμα των φαρμάκων. Πρόκειται για έναν άνθρωπο που
έχει να χάσει τα πάντα και τα χάνει. Έχει τόσες ανατροπές, και σίγουρα θα κάνει
το κοινό να δημιουργεί σενάριο για το τι θα ακολουθήσει, και ίσως να το φέρει
ξανά στην αίθουσα για να το ξαναδεί».
Ο Τέιτουμ, συνεργάζεται για τρίτη
φορά με το Στίβεν Σόντερμπεργκ. «Αρχικά φαντάστηκα το Μάρτιν μεγαλύτερης ηλικίας,
αλλά ο Στίβεν θεώρησε ότι η ιστορία τους τότε θα ήταν όπως στη Λολίτα, και
συμφωνήσαμε ότι δε το θέλαμε», λέει ο Μπερνς.
Ο ρόλος είναι λίγο διαφορετικός από
ότι έχει συνηθίσει μέχρι σήμερα ο Τέιτουμ. «Σκέφτηκα να του φορέσω κοστούμι για
αλλαγή. Ήθελα να μιλάει διαφορετικά, και δούλεψε πολύ σκληρά για να το πετύχει.
Ο Τσάνινγκ είναι πολύ ελκυστικός, και λειτουργεί πολύ καλά για το ρόλο», λέει ο
Σόντερμπεργκ.
Ο ίδιος
ο Τέιτουμ δεν περίμενε να του ζητηθεί να ερμηνεύσει ένα κουστουμαρισμένο
εγκληματία. «Κατάγομαι από το Νότο και σίγουρα δεν έχω σπουδάσει. Αλλά ο Στίβεν
θεώρησε ότι θα έδινα άλλη οπτική στο χαρακτήρα, σε αντίθεση με κάποιον που έχει
υποδυθεί τέτοιους ρόλους πολλάκις».
Όποιος
κι αν ήταν ο ρόλος, ο Τέιτουμ δηλώνει ότι θα το δεχόταν για να ξαναδουλέψει με
το Σόντερμπεργκ. «Ο Στίβεν είναι ένας από τους εξυπνότερους, πιο δημιουργικούς και
γνήσιους ανθρώπους που έχω γνωρίσει. Συνεννοούμαστε τόσο σε επίπεδο προσωπικό και
καλλιτεχνικό που αν μου ζήταγε να υποδυθώ ένα δεύτερο σερβιτόρο θα το έκανα».
Η βραβευμένη με Όσκαρ Κάθριν Ζέτα
Τζόουνς, επίσης συνεργάζεται για Τρίτη φορά με το σκηνοθέτη. «Λάτρεψα την ιδέα της
Κάθριν σε μια τέτοιου είδους ταινία», λέει ο σκηνοθέτης. «Εάν πρόκειται να κάνω
ένα ψυχολογικό θρίλερ με φόντο τη Νέα Υόρκη, πρέπει οπωσδήποτε να είναι ένας
από τους ανθρώπους σε αυτήν. Στην πραγματικότητα, την πρότεινε ο Σκοτ, και αμέσως
σκέφτηκα γιατί δε το σκέφτηκα εγώ πρώτος».
Σύμφωνα
με τη Ζέτα-Τζόουνς, οι Παρενέργειες είναι το υλικό που μπορεί να αναδείξει το ταλέντο
του Σόντερμπεργκ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. « Πρόκειται για ένα πολύ καλογραμμένο
σενάριο, με εξαιρετικούς διαλόγους και πλοκή, και κοινωνικό σχολιασμό. Έχω διαβάσει
πολλά σενάρια, και τις περισσότερες φορές γνωρίζω τι πρόκειται να συμβεί. Αλλά με
αυτό, δεν ήξερα. Το μυστηριώδες παιχνίδι μεταξύ του χαρακτήρα μου και του Τζουντ
Λο είναι πολύ συναρπαστικό».
ΤΟ CAST
Ο Τζουντ
Λο θεωρείται ένας από τους καλύτερους βρετανούς ηθοποιούς, με πλούσιο βιογραφικό
στο θέατρο και τον κινηματογράφο.
Ξεκίνησε την καριέρα του στο θέατρο,
στην ηλικία των 12. Το 1994, τιμήθηκε με την υποψηφιότητα για Καλύτερο Πρωτοεμφανιζόμενο
Ηθοποιό των βραβείων Ian Charleson, για την ερμηνεία στο Les Parents Terribles, του Ζαν Κοκτώ. Όταν το θεατρικό μεταφέρθηκε στο Μπρόντγουαιη,
μετονομάστηκε σε Indiscretions , όπου ο Λο έλαβε μια υποψηφιότητα
για Καλύτερο Ανδρικό Ρόλο στα Βραβεία Tony. Ακολούθησαν
τα ‘Its Pity She’s a Whore και το Dr. Faustus.
Το 2007, η Γαλλική Ακαδημία χάρισε
στο Λο τιμητική διάκριση (César d’Honneur) για την προσφορά του στον κινηματογράφο, και η
κυβέρνηση της Γαλλίας τον ονόμασε Ιππότη του Τάγματος Γραμμάτων και Τεχνών (Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres) για τα καλλιτεχνικά του επιτεύγματα.
Ο ρόλος του στον Ταλαντούχο Κύριο
Ρίπλεϋ, του χάρισε υποψηφιότητα στις Χρυσές Σφαίρες και στα Όσκαρ, κι ένα
Βραβείο Καλύτερου Β’ Ανδρικού Ρόλου από τα BAFTA.
Αργότερα ήταν υποψήφιος για Όσκαρ,
Χρυσή Σφαίρα και BAFTA για το ρόλο του στο Cold Mountain, ενώ μια υποψηφιότητα στις Χρυσές Σφαίρες είχε και
για τη Τεχνητή Νοημοσύνη.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
Side Effects- Παρενέργειες (2013)
Anna Karenina - Άννα Καρένινα (2012)
Rise of the Guardians - Οι Πέντε Θρύλοι (2012)
360 (2011)
Contagion (2011)
Hugo (2011)
Sherlock Holmes: A Game of Shadows - Sherlock Holmes
2: Το Παιχνίδι των Σκιών (2011)
Exit Through the Gift Shop - Banksy: Η Τέχνη στο Δρόμο (2010)
Repo Men (2010)
Rage (2009)
Sherlock Holmes (2009)
The Imaginarium of Doctor Parnassus - Ο Φανταστικός Κόσμος του Δρ. Παρνάσους (2009)
My Blueberry Nights - My Blueberry Nights: Οι Νύχτες μου Μακριά σου (2007)
Sleuth - Παιχνίδια Μυαλού (2007)
All the King`s Men - Όλοι οι Άνθρωποι του Βασιλιά (2006)
Breaking and Entering - Η Διάρρηξη (2006)
The Holiday (2006)
Alfie (2004)
Closer - Εξ Επαφής (2004)
I ♥ Huckabees - Το Νόημα της Ζωής και Πώς να το Χάσετε (2004)
Lemony Snicket`s A Series of Unfortunate Events - Λέμονι Σνίκετ: Μια Σειρά από Ατυχή Γεγονότα (2004)
Sky Captain and the World of Tomorrow - Sky Captain: Ο Κόσμος του Αύριο (2004)
The Aviator - Ιπτάμενος Κροίσος (2004)
Road to Perdition - Ο Δρόμος της Απώλειας
(2002)
A.I. Artificial Intelligence - Α.Ι. Τεχνητή Νοημοσύνη (2001)
Enemy at the Gates - Εχθρός Προ των Πυλών (2001)
The Talented Mr. Ripley - Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ (2000)
eXistenZ (1999)
The Wisdom of Crocodiles - Η Σοφία των Κροκοδείλων (1998)
Gattaca - Γκάτακα (1997)
Midnight in the Garden of Good
and Evil - Μεσάνυχτα στον Κήπο του Καλού και του Κακού (1997)
Wilde - Η Ταραγμένη Ζωή του Οσκαρ Γουάιλντ (1997)
Η Ρούνεϊ Μάρα ξεκίνησε την καριέρα της λίγα
χρόνια πριν, λίγο αφού ξεκίνησε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.
Ως φοιτήτρια ακόμη, συμμετείχε σε ανεξάρτητες παραγωγές με μικρούς ρόλους, κι αποφάσισε
αργότερα να μετακομίσει στο Λος Άντζελες για να ασχοληθεί εξ’ολοκλήρου με αυτό.
Πέρυσι, μάγεψε κοινό
και κριτικούς στην μεταφορά του «Το Κορίτσι με το Τατουάζ» του Ντέιβιντ Φίντσερ,
και ήταν υποψήφια για την ερμηνεία της για Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ, ενώ έλαβε το
Βραβείο Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης από το National Board of Review.
Στη μικρή οθόνη συμμετείχε
σε σειρές όπως οι “ER,” “The Cleaner,” “Women’s Murder Club,” και “Νόμος και Τάξη.”
Η Μάρα είναι ιδρύτρια του μη κερδοσκοπικού οργανισμού
Uweze, που προσφέρει φροντίδα και βοήθεια σε άπορα ορφανά από
τη μεγαλύτερη παραγκούπολη της Αφρικής, στην Κιμπέρα της Κένυα.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
Side Effects -
Παρενέργειες (2013)
The Girl with the Dragon Tattoo - Το Κορίτσι με το Τατουάζ (2012)
A Nightmare On Elm Street - Εφιάλτης
στο Δρόμο με τις Λεύκες (2010)
The Social Network (2010)
Friends (With Benefits) (2009)
The Winning Season - Οι Πρωταθλήτριες (2009)
Youth in Revolt - Νιάτα Σ` Έξαψη (2009)
Dream
Boy (2008)
Η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς είναι μια
πολυβραβευμένη ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου.
Γεννημένη στην Ουαλία,
ξεκίνησε τις σπουδές της στη θεατρική σκηνή του Λονδίνου, και ακολούθησε η συμμετοχή
της στην τηλεοπτική σειρά, The Darling Buds of May.
Είναι παντρεμένη με
τον ηθοποιό Μάικλ Ντάγκλας, κι έχουν δύο παιδιά, το Ντύλαν και την Κάρυς.
Έχει τιμηθεί με
Όσκαρ για το ρόλο της στη μεταφορά του μιούζικαλ Chicago στη μεγάλη οθόνη. Για τον ίδιο ρόλο, απέσπασε
τη Χρυσή Σφαίρα, το Βραβείο Critics’ Choice, Screen Actors Guild και BAFTA Καλύτερου Β’ Γυναικείου Ρόλου. Μια υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα της χάρισε
και η ερμηνεία της στην ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, Traffic.
Έχει τιμηθεί με Βραβείο
Tony για το ντεμπούτο της
στο Μπρόντγουαιη A Little Night Music.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
Broken City (2013)
Red 2 (2013)
Side Effects (2013)
Lay the Favorite (2012)
Playing for Keeps - Παίζοντας με την Αγάπη
(2012)
Rock of Ages (2012)
The Rebound (2009)
Death Defying Acts - Αψηφώντας το Θάνατο
(2007)
No Reservations - Έχετε Κάνει Κράτηση; (2007)
The Legend of Zorro - Ο Θρύλος
του Ζορό (2005)
Ocean`s Twelve - Η Συμμορία των Δώδεκα (2004)
The Terminal (2004)
Chicago - Σικάγο (2003)
Intolerable Cruelty - Αβάσταχτη Γοητεία
(2003)
Sinbad: Legend of the Seven Seas - Σεβάχ: Ο Θρύλος των Επτά Θαλασσών
(2003)
America`s Sweethearts - Το Ζευγάρι της Χρονιάς
(2001)
High Fidelity (2000)
Traffic (2000)
Entrapment - Διπλή Παγίδα
(1999)
The Haunting - Το Στοιχειωμένο Σπίτι
(1999)
The Mask of Zorro - Η Μάσκα του Ζορό
(1998)
The Phantom - Φάντομ
(1996)
Splitting Heirs - Εντιμότατοι Κληρονόμοι
(1993)
Christopher Columbus: The Discovery - Χριστόφορος Κολόμβος: Η Ανακάλυψη της Αμερικής
(1992)
Ο Τσάνινγκ Τέιτουμ είναι ένας από τους πιο περιζήτητους άντρες
του Χόλυγουντ. Γεννήθηκε στην Αλαμπάμα και μεγάλωσε στη Φλόριντα, κι αυτή την
περίοδο κατοικεί στο Λος Άντζελες με τη σύζυγο του, Τζέννα Ντιούαν.
Έγινε γνωστός στο ευρύ
κοινό το 2006, με το ρόλο του στο Step Up.
Έχει πρωταγωνιστήσει
και κάνει και παραγωγή για τα Magic Mike , 21 Jump Street, και Ten Years.
Το 2006, ήταν υποψήφιος
για Βραβείο Independent Spirit και Gotham για την ερμηνεία στο
A Guide to Recognizing Your Saints. Το Rolling Stone τότε έγραψε: «κρατήστε
τα βλέμματα σας στον πρωτοεμφανιζόμενο Τσάνινγκ Τέιτουμ. Ημίγυμνος, ξεχειλίζει από
σωματική και σεξουαλική απειλή, όπως ο Μπράντο στο Λεωφορείο ο Πόθος».
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
G.I. Joe: Retaliation
(2013)
Side Effects - Παρενέργειες (2013)
White House Down (2013)
21 Jump Street (2012)
Magic Mike (2012)
The Vow - Έρωτας από την Αρχή
(2012)
10 Years (2011)
Haywire - Η Τιμωρός
(2011)
The Dilemma - Το Δίλημμα
(2011)
The Eagle - Ο Αετός της
Αυτοκρατορίας (2011)
The Son of No One - Ο Αντι-Ηρωας (2011)
Dear John - Αγαπημένε μου
Τζον (2010)
Fighting - Με Μια Γροθιά
(2009)
G.I. Joe: The Rise of Cobra - G.I. Joe: Η Γέννηση της Cobra (2009)
Public Enemies - Δημόσιος Κίνδυνος (2009)
Step Up 2: The Streets - Step Up 2: Το Επόμενο Βήμα (2008)
Stop-Loss - Θύματα Πολέμου (2008)
Battle in Seattle - Η Εξέγερση (2007)
A Guide to Recognizing Your Saints - Εγχειρίδιο Αναγνώρισης Αγίων
(2006)
She`s the Man - Διαφορά Στήθους (2006)
Step Up - Step Up Στα Βήματα του
Πάθους (2006)
Coach Carter (2005)
Havoc - Σκοτεινός Κόσμος
(2005)
War of the Worlds - Ο Πόλεμος των
Κόσμων (2005)
Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ τιμήθηκε με Όσκαρ
Καλύτερης Σκηνοθεσίας το 2000, για Traffic. Εκείνη τη χρονιά είχε διπλή υποψηφιότητα στην
κατηγορία αυτή και για το Erin Brockovich, που χάρισε στη Τζούλια
Ρόμπερτς το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου.
Η ταινία- ντεμπούτο
του sex, lies, and videotape, απέσπασε το
Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών το 1989, ενώ ήταν και υποψήφια για Όσκαρ
Καλύτερου Σεναρίου.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
Side Effects – Παρενέργειες (2013)
Magic Mike (2012)
Contagion (2011)
Haywire - Η Τιμωρός (2011)
And Everything Is Going Fine
(2010) Σκηνοθετης
The Girlfriend Experience - Συνοδός Πολυτελείας (2009) Κινηματογραφιστής
The Informant! - Αληθοφανή Ψέματα (2009)
Che: Part One (2008)
Che: Part Two (2008)
Ocean`s Thirteen - Η Συμμορία των Δεκατριών (2007)
Wind Chill - Εγκλωβισμένοι (2007)
A Scanner Darkly (2006)
The Good German - Ο Καλός Γερμανός (2006)
Bubble (2005)
Eros (2004)
Ocean`s Twelve - Η Συμμορία των Δώδεκα (2004)
Full Frontal (2002)
Solaris (2002)
Erin Brockovich - Εριν Μπρόκοβιτς (2001)
Ocean`s Eleven - Η Συμμορία των Έντεκα (2001)
Traffic (2000)
The Limey - Ο Εγγλεζος (1999)
Out of Sight - Εκτός Ελέγχου (1998)
King of the Hill - Ο Βασιλιάς του Λόφου (1993)
Kafka - Κάφκα (1991)
Sex, Lies, and Videotape - Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες (1990)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου