Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2015

JOHN WICK από 26 Φεβρουαρίου 2015 στους κινηματογράφους

 JOHN WICK

των ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΛΙΤΣ & ΤΣΑΝΤ ΣΤΑΧΕΛΣΚΙ


 Ημερομηνία κυκλοφορίας: 26 Φεβρουαρίου 2015

ΚΙΑΝΟΥ ΡΙΒΣ
ΜΑΪΚΛ ΝΙΚΒΙΣΤ
ΑΛΦΙ ΑΛΛΕΝ
ΓΟΥΙΛΕΜ ΝΤΑΦΟ

 Διάρκεια: 96 λεπτά

Ένας πρώην εκτελεστής αναγκάζεται από τη Ρωσική μαφία να επανέλθει στη δράση και θα είναι αδίστακτος όπως στο παρελθόν, όταν έχτιζε το μύθο του John Wick. Μία στυλιζαρισμένη ιστορία εκδίκησης κι εξιλέωσης, σε μία ιδιοφυώς κατασκευασμένη, φανταστική εκδοχή της Νέας Υόρκης.

Σύνοψη
Μετά τον αιφνίδιο θάνατο της αγαπημένης του συζύγου, ο Τζον Γουίκ λαμβάνει ένα τελευταίο δώρο από εκείνη: ένα κουτάβι με το όνομα Νταίζυ, κι ένα σημείωμα που τον προτρέπει να μην ξεχάσει ν’ αγαπά. Ο θρήνος του διακόπτεται απότομα, όταν ο αδίστακτος Ιόσεφ και η συμμορία του εισβάλλουν στο σπίτι του, αφήνοντας τον ίδιο αναίσθητο και τη Νταίζυ νεκρή. Δίχως να το γνωρίζουν, μόλις ξύπνησαν έναν από τους πιο επικίνδυνους δολοφόνους του υπόκοσμου.
Η αναζήτηση του Τζον για το κλεμμένο αυτοκίνητο που του πήρε η συμμορία, τον οδηγεί σε μια μυστική κοινότητα της Νέας Υόρκης, όπου κάποτε ο ίδιος ήταν ο φόβος και ο τρόμος όλων. Όταν μαθαίνει ότι ο Ιόσεφ είναι ο μοναχογιός ενός παλιού του συνεργάτη, θα αναζητήσει την εκδίκηση. Ο πατέρας του Ιόσεφ, εξαπολύει ανθρωποκυνηγητό για το Τζον Γουίκ, προκειμένου να μη φτάσει ποτέ στο γιο του. Με έναν ολόκληρο στρατό στο κατόπι του, ο Τζον μετατρέπεται ξανά στην φονική μήχανη που φοβόταν ολόκληρος ο υπόκοσμος, κηρρύσοντας ένα πόλεμο στον οποίο μπορεί να χάσουν και οι δύο πλευρές.

Σχετικά με την παραγωγή
Όταν ο παραγωγός Μπάσιλ Ιβάνικ της Thunder Road Pictures πρωτοδιάβασε το σενάριο του Ντέρεκ Κόλσταντ, εντυπωσιάστηκε με τις αντιφάσεις και την πολυπλοκότητα του κεντρικού χαρακτήρα, ενός φαινομενικά φυσιολογικού άντρα που κρύβει ένα τρομερό μυστικό.
«Το σενάριο ήταν ανατρεπτικό κι αστείο», αναφέρει ο Ιβάνικ. «Είχε μια πολύ σαφή συναισθηματική κατεύθυνση, και πολλές δυνατότητες για μια ταινία δράσης. Ο Τζον Γουίκ είναι ένας άντρας που έχει χάσει τη γυναίκα του, του παραβιάζουν το σπίτι, του στερούνε το αυτοκίνητο και το σκύλο του. Για μένα, το Άγιο Δισκοπότηρο των ταινιών δράσης, είναι ο συνδυασμός μιας τόσο απλής και προσιτής ιστορίας, με ένα εξωπραγματικό στυλ, όπως κάναμε κι εδώ».
Ο Κόλσταντ βρήκε την έμπνευση του σε κάποια από τα αγαπημένα του film-noir. «Όταν ήμουν μικρός έβλεπα πάρα πολλές ταινίες», εξηγεί. «Οι αγαπημένες μου περιείχαν πάντα το κίνητρο της εκδίκησης. Κι αγαπώ τους αντι-ήρωες. Ήθελα να εξερευνήσω τι θα συνέβαινε όταν ο χειρότερος υπαρκτός άντρας έβρισκε εξιλέωση. Θα ήταν αληθοφανές; Θα άνοιγαν οι πύλες του Άδη;»
Έτσι ξεκίνησε το συναρπαστικό ταξίδι του Τζον Γουίκ: του μοναδικού άντρα που ξέφυγε από την ελίτ των επαγγελματιών δολοφόνων, απλά για να τον ρουφήξουν πάλι πίσω. «Ο Τζον είναι το είδος του άντρα που μπαίνει στο δωμάτιο και έχει τα πάντα στο μυαλό του προμελετημένα, σαν μια παρτίδα σκακιού. Στον υπόκοσμο είναι ένας θρύλος, ένα όνομα που γνωρίζουν οι νέοι, χωρίς να πιστεύουν απαραίτητα όλες τις ιστορίες για εκείνον¨.
Η φιλμογραφία του Ριβς, που περιλαμβάνει την τριλογία Matrix, τα δύο κεφάλαια του Speed, και το Point Break, του έχει εξασφαλίσει μια υψηλή θέση στον κόσμο των ταινιών δράσης, ωστόσο τον τελευταίο καιρό έχει αφιερωθεί στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο Man of Tai Chi.
«Το κοινό δεν έχει δει όλες τις πλευρές του», σημειώνει ο Ιβάνικ. «Πιστεύουμε ότι ο Τζον Γουίκ του έχει δώσει μια φρέσκια κι ενδιαφέρουσα ματιά. Οι θεατές θα πειστούν ότι ο χαρακτήρας έχει αποσυρθεί όντως για πέντε χρόνια, όπως ο Κιάνου έχει αποσυρθεί ως ηθοποιός δράσης για λίγο καιρό».
«Ο Μπάσιλ κι ο Πίτερ Λόσον της Thunder Road με προσέγγισαν με το σενάριο, πιστεύοντας ότι θα είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία», δηλώνει ο Ριβς. «Όλοι πιστέψαμε στις δυνατότητες του project. Λατρεύω το ρόλο- ήθελα ολόκληρη την ιστορία, ένα ολοκληρωμένο σύνολο να ζωντανέψει».
Επιθυμώντας να εμπλουτίσει την ταινία με πρωτοποριακές σκηνές δράσης, ο Ριβς επικοινώνησε με την ομάδα των Τσαντ Σταχέλσκι και Ντέιβιντ Λιτς, συνιδρυτές της 87Eleven, μία από τις ελίτ ομάδες κασκαντέρ του Χόλυγουντ. Ο Σταχέλσκι, που αρχικά προσεγγίστηκε για τη σκηνοθεσία των σκηνών δράσης, εξέπληξε τους παραγωγούς όταν ζήτησε να καθήσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Μετά από χρόνια άψογης δουλειάς ως σκηνοθέτης σκηνών δράσης, ήταν πια έτοιμος να περάσει στο επόμενο επίπεδο.
Ο Ριβς ήταν ήδη πεπεισμένος ότι το ντουέτο είχε το ταλέντο και τη δημιουργικότητα να φέρουν εις πέρας την ταινία, καλύτερα από κάθε άλλο. «Όταν άκουγα το Τσαντ να μιλάει για την ταινία και πως θα της έδινε ζωή οπτικά, ήταν αποκαλυπτικό και σχεδόν επαναστατικό», αναφέρει ο Ριβς. Σύμφωνος ήταν κι ο Ιβάνικ: «Η άποψη τους για την ταινία και την οπτική αναπαράσταση ήταν απόλυτα σύμφωνες με αυτό που είχαμε στο μυαλό μας- από τη χρωματική παλέτα, μέχρι τον τρόπο που κάθε σκηνή θα στηνόταν και θα γυριζόταν, μας έκαναν να αισθανόμαστε ότι παίρνουμε τη σωστή απόφαση».
Στην καρδιά του Τζον Γουίκ βρίσκεται το αιώνιο ερώτημα: Μπορεί ένας άντρας να αλλάξει πραγματικά; Μπορεί κανείς να κάνει πολύ άσχημα πράγματα για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του και μετά να γίνει καλός; Σε ποιό σημείο κρίνεται κανείς; Σε ποιό σημείο συγχωρούνται οι πράξεις σου και πώς συγχωρείς τον ίδιο σου τον εαυτό; Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της προσωπικότητας του Τζον Γουίκ. Είναι ένας κακός άνθρωπος που μεταμορφώθηκε, ή απλά ένας καλός άνθρωπος που έκανε κάποια κακά πράγματα;

Ο Κιάνου Ριβς γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Τορόντο, όπου και πρωταγωνίστησε στην τηλεόραση και σε διάφορες τοπικές θεατρικές παραστάσεις πριν μετακομίσει μόνιμα στο Λος Άντζελες. Ο πρώτος του μεγάλος ρόλος ήταν στο River’s Edge του Τιμ Χάντερ. Το φθινόπωρο του 2013 το ντοκιμαντέρ Side by Side σε παραγωγή του, κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους και σε VOD . Το ντοκιμαντέρ που διερευνά την ιστορία της κινηματογραφίας και της νέας ψηφιακής τεχνολογίας, έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Στο ντοκιμαντέρ, εμφανίζεται ο Κιάνου Ριβς να παίρνει συνέντευξεις από ανθρώπους όπως οι Τζέιμς Κάμερον, Ντέιβιντ Φίντσερ, Ντέιβιντ Λιντς, Τζορτζ Λούκας, Ντάνι Μπόιλ, Μάρτιν Σκόρτσεζε, Κρίστοφερ Νόλαν, Στίβεν Σόντερμπεργκ, Λαρς Φον Τρίερ και τα αδέρφια Γουατσόφσκι.



ΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ
 Η 87Eleven είναι πρωτοπόρος εταιρία για τις σκηνές δράσης των blockbuster. Ιδρύθηκε από δύο βετεράνους κασκαντέρ, τους Τσαντ Σταχέλσκι (46) και Ντέιβιντ Λιτς (42). Έργο τους είναι να δημιουργούν, να φιλμογραφούν και να μοντάρουν σκηνές δράσης, που έπειτα παρουσιάζουν στους σκηνοθέτες. Αφού προσληφθούν, μαθαίνουν στους πρωταγωνιστές τις χορογραφίες. Τελικά, κατά την κινηματογράφηση, οι ίδιοι βρίσκονται στο πλατό με το επιτελείο τους για να επιβλέψουν τη διαδικασία. Η εταιρία έχει γνωρίσει τεράστια επιτυχία, ενώ κάποιες από τις τελευταίες ταινίες που έχει αναλάβει είναι οι: The Bourne Legacy, Expendables 3, την τετραλογία των Hunger Games, Teenage Mutant Ninja Turtles, Jurassic World, Anchorman 2, Wolverine και Dracula Untold.
Η μετάβαση από κασκαντέρ σε σκηνοθέτη παρότι σπάνια, είναι φυσική. Όσο οι Σταχέλσκι και Λιτς φιλμογραφούσαν τις σκηνές τους και μιλούσαν με σκηνοθέτες έμαθαν να φωτογραφίζουν και να μοντάρουν.
Πριν την ίδρυση της 87Eleven, οι δυό τους εργάστηκαν ως κασκαντέρ για περισσότερα από 20 χρόνια. Γνωρίστηκαν για πρώτη φορά τη δεκαετία του’90, σε μια ακαδημία καράτε. Ο Λιτς τότε δούλευε με το Μπραντ Πιτ, και τον αντικαθιστούσε σε ταινίες όπως οι Fight Club, Mr. and Mrs. Smith, και Troy. Ο Σταχέλσκι εργαζόταν ως ντουμπλέρ για τον Μπράντον Λι (τον οποίο αργότερα αντικατέστησε) στο The Crow κι εκτέλεσε όλες τις σκηνές μάχης του Κιάνου Ριβς για την τριλογία των Matrix.  

 https://www.facebook.com/SevenFilmsGreece/

Δεν υπάρχουν σχόλια: